ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت کرونا در ایران:

تعداد شهرهای کرونایی کشور به عدد ۱۴ رسید

با قرمزشدن شهرهای فیروزکوه و دماوند، تعداد شهرهای کرونایی کشور به عدد ۱۴ رسید؛ حال آن‌که روند ابتلا به این بیماری در برخی مراکز استان‌ها صعودی گزارش شده و این امر می‌تواند زنگ خطر را برای تمامی نقاط کشور در ایام نوروز به صدا درآورد.

 تعداد شهرهای کرونایی کشور به عدد ۱۴ رسید

با شروع تعطیلات عید نوروز و عدم توجه بسیاری از مردم به هشدارهای کادر درمان مبنی بر خودداری از انجام مسافرت؛ سیل عظیم خودروها به سوی شهرهای مختلف سرازیر شد که بر همین اساس برخی محورهای مواصلاتی کشور هم‌اکنون شاهد ترافیک سنگین است.

حضور گسترده هموطنان در مسافرت‌های نوروزی و البته به تبع آن دیدوبازدیدها، خطر تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور را افزایش داده است. در همین راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی هشدار داده است؛ سعید نمکی از عنوان "فاجعه‌آمیز" برای نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرده و از هموطنان عاجزانه خواسته به نکات بهداشتی بیش از گذشته توجه کنند.

در شرایط فعلی حتی احتمال افزایش شیوع کرونا و تغییر رنگ شهرهای استان‌های مختلف به‌ویژه ایلام، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان وجود دارد؛ تغییر رنگ بوشهر از زرد به نارنجی، زنگ خطر را برای مراکز تمامی استان‌ها به صدا درآورده و ممکن‌است با ادامه روند صعودی ابتلا، ارومیه هم رنگ قرمز به خود بگیرد.

2شهر استان تهران قرمز شدند

استان تهران نیز اوضاع مساعدی ندارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان رفته‌رفته زیاد شده است. بنا به گفته حریرچی معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبر؛ "شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند رنگ قرمز به‌خود گرفته‌اند" و هیچ بعید نیست این وضعیت به‌زودی سایر نقاط را درگیر کند.

بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر 14 شهرستان قرمز و 36 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع بوده و مشمول جریمه است.

سفر از/به شهرهای قرمز و نارنجی از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 ممنوع است؛ شهرهای با وضعیت قرمز که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت، عبارتند از؛ گلپایگان، زرین‌دشت، خاتم، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران، فیروزکوه و دماوند.

خوانسار، لنجان، بوشهر، داراب، مرودشت، بانه، سقز، بروجرد، دلیجان، سراب، عجب‌شیر، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده، دهلران، دیلم، کنگان، گناوه، سامان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، ارسنجان، دیواندره، پلدختر، دورود، خمین و خمیر؛ دارای وضعیت نارنجی هستند که تردد به آنها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه بوده و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها 500 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

آمارها چه می‌گویند؟

براساس آمارهای رسمی تا امروز 3 فروردین‌ماه 1400 با تأیید ابتلای 7290 نفر از هموطنان به بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری تا همین تاریخ یک میلیون و 815 هزار و 712 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد متأسفانه با فوت 74 نفر در روز گذشته 61 هزار و 951 نفر از هموطنان قطعاً به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست رفته‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه