کاظم  افرندنیا

کاظم افرندنیا

کاظم افرند‌نیا، بازیگر تلویزیون و سینما سال ۱۳۲۴ در شهر نایین متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

کاظم افرندنیا بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1324 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار کاظم افرندنیا می‌توان به بازیگری در سریال دلیران تنگستان، سریال خاله سارا و فیلم سگ کشی اشاره کرد.

کاظم افرندنیا - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

کاظم افرندنیا در سال 1353 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم کاظم افرندنیا در این سال، بازیگری در سریال دلیران تنگستان به کارگردانی همایون شهنواز محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی کاظم افرندنیا بازی در سریال دلیران تنگستان بوده است. کاظم افرندنیا سال 1353 در 29 سالگی در سریال دلیران تنگستان نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با همایون شهنواز همکاری داشته است. کاظم افرندنیا توانست با بازی در سریال دلیران تنگستان تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمود جوهری، شهروز رامتین، اسماعیل داورفر و عنایت‌الله شفیعی بر تجارب او افزود.

بیوگرافی کاظم افرندنیا بازیگر + زندگی شخصی هنری

 

کاظم افرندنیا علاوه‌بر سریال دلیران تنگستان، سال 1371 در 47 سالگی در سریال خاله سارا نیز بازی کرده است. کاظم افرندنیا این‌بار با فرامرز باصری یعنی کارگردان سریال خاله سارا و هنرمندانی چون آتنه فقیه‌نصیری، پریسا بخت‌آور، گیتی معینی و هما خاکپاش همکاری داشت.

در این سال‌ها کاظم افرندنیا با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران عنایت بخشی با 10 مرتبه، فرامرز قریبیان با 9 مرتبه، منوچهر افسری با 8 مرتبه، عباس مختاری با 8 مرتبه و نعمت‌الله گرجی با 7 مرتبه بیشترین همکاری را با کاظم افرندنیا داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی کاظم افرندنیا آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. کاظم افرندنیا را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 81% آثار وی سینمایی و 19% آثارش تلویزیونی است. در واقع کاظم افرندنیا از مجموع 81 اثری که در کارنامه دارد، در 66 اثر در سینما با نام‌های فیلم وکیل بند، فیلم اسید، فیلم چهار اصفهانی در بغداد، فیلم بازنشسته ها، فیلم دنیای پرامید، فیلم خلافکاران، فیلم چگونه میلیاردر شدم، فیلم خاک و آتش، فیلم دلقک ها، فیلم بهانه، فیلم بگو که رویا نیست، فیلم ماه وش، فیلم مزد عشق، فیلم چپ دست، فیلم قلقلک، فیلم راز نیاز، فیلم زهر عسل، فیلم سگ کشی، فیلم شور عشق، فیلم سحرگاه پیروزی، فیلم روی خط مرگ، فیلم شمارش معکوس، فیلم تنگنا، فیلم دام، فیلم گارد ویژه، فیلم ‌ضربه‌ی طوفان، فیلم مروارید سیاه، فیلم ‌منطقه‌ی ممنوع، فیلم تابع قانون، فیلم از بلور خون، فیلم مردی در آئینه، فیلم عملیات کرکوک، فیلم دو سرنوشت، فیلم مرگ پلنگ، فیلم آری این چنین بود...، فیلم خبرچین، فیلم کانی‌مانگا، فیلم مزدوران، فیلم کمینگاه، فیلم جدال، فیلم جدال در تاسوکی، فیلم شبح کژدم، فیلم تفنگ شکسته، فیلم کفش‌های میرزا نوروز، فیلم میرزا کوچک خان، فیلم پیراک، فیلم پایگاه جهنمی، فیلم سردار جنگل، فیلم بازرس ویژه، فیلم زخمه، فیلم سفیر، فیلم عصیانگران، فیلم افیون ـ تب مرگ، فیلم از فریاد تا ترور، فیلم سرنوشت‌سازان، فیلم خان نایب، فیلم سکوت بزرگ، فیلم جمعه، فیلم عشق و خشونت، فیلم کوچ، فیلم فریاد عشق، فیلم بی نشان، فیلم پسرک، فیلم کلک نزن خوشگله، فیلم پلنگ در شب و فیلم فراشباشی به ایفای نقش پرداخته و در 15 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال اولین انتخاب، سریال خونمردگی، سریال جابر بن حیان، سریال آهوی‌ ماه نهم، سریال گل‌های آفتابگردان، سریال سوخته‌دلان، سریال تازیانه بر باد، سریال عیاران، سریال تاریخ روابط ایران و انگلیس، سریال خاله سارا، سریال جستجو، سریال هشت بهشت، سریال آری این چنین بود... و سریال دلیران تنگستان بازی کرده است.

کاظم افرندنیا درگذشت

 

در مجموع در کارنامه 73 ساله و بیوگرافی کاظم افرندنیا آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی کاظم افرندنیا و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار کاظم افرندنیا در منظوم سر بزنید. همه 81 اثر مهم کاظم افرندنیا در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار کاظم افرندنیا در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر کاظم افرندنیا در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی کاظم افرندنیا درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی کاظم افرندنیا بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال دلیران تنگستان محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی کاظم افرندنیا کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مروارید سیاه محسوب می‌شود.

منظوم