مصطفی  طاری

مصطفی طاری

مصطفی طاری، بازیگر سینما و تلویزیون است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

مصطفی طاری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مصطفی طاری می‌توان به بازیگری در سریال مختارنامه، سریال ساخت ایران و سریال سفر سبز اشاره کرد.

مصطفی طاری: هر حرکت و دیالوگی طنز نیست؛ طنز را شوخی می گیرند!/ 5 دقیقه  سریال می بینم کلافه می شوم- اخبار رادیو و تل - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim

 

مصطفی طاری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1353 در فیلم مسافر به کارگردانی عباس کیارستمی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مصطفی طاری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مسعود زندبکله، حسن دارابی، حسن عرب و آتش جامه را تجربه کرد.

مصطفی طاری در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 4 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم مصطفی طاری در این سال، بازیگری در فیلم دوازده صندلی به کارگردانی اسماعیل براری، سریال چهار چرخ به کارگردانی جواد مزدآبادی، سریال مختارنامه به کارگردانی سید داود میر‌باقری و سریال ساخت ایران به کارگردانی محمدحسین لطیفی محسوب می‌شود.

مصطفی طاری بازیگر مختارنامه: ««بن حریث» سرانجام 180 درجه تغییر می‌کند

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مصطفی طاری بازی در سریال مختارنامه بوده است. مصطفی طاری سال 1390 سریال مختارنامه نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سید داود میر‌باقری همکاری داشته است. مصطفی طاری توانست با بازی در سریال مختارنامه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، انوشیروان ارجمند و ژاله علو بر تجارب او افزود.

مصطفی طاری علاوه‌بر سریال مختارنامه، سال 1390 در سریال ساخت ایران نیز بازی کرده است. مصطفی طاری این‌بار با محمدحسین لطیفی یعنی کارگردان سریال ساخت ایران و هنرمندانی چون امین حیایی، محمدرضا گلزار، بهنام تشکر و فرهاد اصلانی همکاری داشت.

در این سال‌ها مصطفی طاری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران کاظم افرندنیا با 7 مرتبه، عزت‌الله رمضانی‌فر با 4 مرتبه، ناهید ظفر با 4 مرتبه، ثریا حکمت با 4 مرتبه و محبوبه بیات با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با مصطفی طاری داشته‌اند.

مصطفی طاری: هر حرکت و دیالوگی طنز نیست؛ طنز را شوخی می گیرند!/ 5 دقیقه  سریال می بینم کلافه می شوم- اخبار رادیو و تل - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مصطفی طاری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. مصطفی طاری را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 63% آثار وی سینمایی و 37% آثارش تلویزیونی است. در واقع مصطفی طاری از مجموع 36 اثری که در کارنامه دارد، در 23 اثر در سینما با نام‌های فیلم نازنین، فیلم دوازده صندلی، فیلم چهره به چهره، فیلم چاله، فیلم انتظار، فیلم از بلور خون، فیلم خواستگاری، فیلم شب مکافات، فیلم ارثیه، فیلم بهار در پائیز، فیلم جنگلبان، فیلم پلاک، فیلم جدال در تاسوکی، فیلم بی‌پناه، فیلم آوار، فیلم عیاران و طراران، فیلم کرکس‌ها می‌میرند، فیلم از فریاد تا ترور، فیلم خشم الهی، فیلم غبارنشین‌ها، فیلم سلام تهران، فیلم گزارش و فیلم مسافر به ایفای نقش پرداخته و در 13 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال اولین انتخاب، سریال چهار چرخ، سریال مختارنامه، سریال ساخت ایران، سریال قفسی برای پرواز، سریال هم نفس، سریال سفر سبز، سریال سوخته‌دلان، سریال عیاران، سریال فاصله، سریال جستجو، سریال عیاران و طراران (1) و سریال عیاران و طراران (2) بازی کرده است.

در بیوگرافی مصطفی طاری آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی مصطفی طاری و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار مصطفی طاری در منظوم سر بزنید. همه 36 اثر مهم مصطفی طاری در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار مصطفی طاری در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر مصطفی طاری در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مصطفی طاری درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی مصطفی طاری بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مختارنامه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی مصطفی طاری کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم ارثیه محسوب می‌شود.

منظوم