بهزاد  جوانبخش‏

بهزاد جوانبخش‏

بهزاد جوانبخش، تهییه کننده، نویسنده و بازیگر سینما سال 1326 در تهران متولد شد

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

فیلم سربازهای جمعه، فیلم نابخشوده، فیلم اعاده‌ی امنیت، فیلم فاتح، فیلم مرضیه، فیلم گریز، فیلم گالان، فیلم تاراج، فیلم مشت، فیلم اضطراب، فیلم مرگ در باران، فیلم بوسه بر لبهای خونین و فیلم آشوبگر به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال غارتگران بازی کرده است.

 

توضیحات

بهزاد جوانبخش بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1326 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار بهزاد جوانبخش می‌توان به بازیگری در سریال غارتگران، فیلم تاراج و فیلم سربازهای جمعه اشاره کرد.

بیوگرافی بهزاد جوانبخش

 

بهزاد جوانبخش نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1351 در 25 سالگی در فیلم آشوبگر به کارگردانی سعید نیوندی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال غارتگران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بهزاد جوانبخش محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون آراماییس وارطان یوسفیانس، سیمین غفاری، بابک و ناصر جک لرد را تجربه کرد.

چهره ها در شبکه‌های اجتماعی - China Radio International

 

بهزاد جوانبخش در سال 1357 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم بهزاد جوانبخش در این سال، بازیگری در سریال غارتگران به کارگردانی محمد متوسلانی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی بهزاد جوانبخش بازی در سریال غارتگران بوده است. بهزاد جوانبخش سال 1357 در 31 سالگی در سریال غارتگران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمد متوسلانی همکاری داشته است. بهزاد جوانبخش توانست با بازی در سریال غارتگران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر آرام، شهروز رامتین، توران مهرزاد و عنایت‌الله بخشی بر تجارب او افزود.

بهزاد جوانبخش علاوه‌بر سریال غارتگران، سال 1364 در 38 سالگی در فیلم تاراج نیز بازی کرده است. بهزاد جوانبخش این‌بار با ایرج قادری یعنی کارگردان فیلم تاراج و هنرمندانی چون جمشید هاشم‌پور، فخری خوروش، رسول توکلی و زاغری همکاری داشت.

بهزاد جوانبخش | دانشنامه هنر

 

در این سال‌ها بهزاد جوانبخش با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران هوشنگ منصورخاکی با 3 مرتبه، اکبر اصفهانی با 3 مرتبه، خشایار با 3 مرتبه، چنگیز با 2 مرتبه و حسین ملکی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با بهزاد جوانبخش داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی بهزاد جوانبخش آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. بهزاد جوانبخش را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 92% آثار وی سینمایی و 8% آثارش تلویزیونی است. در واقع بهزاد جوانبخش از مجموع 14 اثری که در کارنامه دارد، در 13 اثر در سینما با نام‌های فیلم سربازهای جمعه، فیلم نابخشوده، فیلم اعاده‌ی امنیت، فیلم فاتح، فیلم مرضیه، فیلم گریز، فیلم گالان، فیلم تاراج، فیلم مشت، فیلم اضطراب، فیلم مرگ در باران، فیلم بوسه بر لبهای خونین و فیلم آشوبگر به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال غارتگران بازی کرده است.

جوانبخش: ضعف فیلمنامه‌نویسی سینمای ایران را به نقش‌فروشی رسانده است

 

در مجموع در کارنامه 71 ساله و بیوگرافی بهزاد جوانبخش آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی بهزاد جوانبخش و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار بهزاد جوانبخش در منظوم سر بزنید. همه 14 اثر مهم بهزاد جوانبخش در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار بهزاد جوانبخش در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر بهزاد جوانبخش در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی بهزاد جوانبخش درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی بهزاد جوانبخش بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال غارتگران محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی بهزاد جوانبخش کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم اضطراب محسوب می‌شود.

منظوم