فریماه  فرجامی

فریماه فرجامی

فریماه فرجامی، بازیگر تلویزیون و سینما در سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

 فیلم نیم، فیلم زهر عسل، فیلم آب و آتش، فیلم ساغر، فیلم عشق گمشده، فیلم جوانمرد، فیلم بانی چاو، فیلم تماس شیطانی، فیلم راز گل سرخ، فیلم نرگس، فیلم پرده‌ی آخر، فیلم مادر، فیلم سرب، فیلم تیغ و ابریشم، فیلم اجاره نشینها، فیلم بی‌پناه و فیلم خط قرمز به ایفای نقش پرداخته و در 6 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال روشن‌تر از خاموشی، سریال فرمان، سریال ولایت عشق، سریال راه سوم، سریال پهلوانان نمی‌میرند و سریال بخش چهار جراحی بازی کرده است.

 

توضیحات

فریماه فرجامی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1331 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار فریماه فرجامی می‌توان به بازیگری در فیلم مادر، سریال ولایت عشق و سریال پهلوانان نمی‌میرند اشاره کرد.

بیوگرافی و زندگی خصوصی فریماه فرجامی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی |  ساعدنیوز

 

فریماه فرجامی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1361 در 30 سالگی در فیلم خط قرمز به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مادر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فریماه فرجامی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سعید راد، ایرن، خسرو شکیبایی و کوروش افشارپناه را تجربه کرد.

فریماه فرجامی در سال 1368 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم فریماه فرجامی در این سال، بازیگری در فیلم مادر به کارگردانی علی حاتمی محسوب می‌شود.

Farimah Farjami فریماه فرجامی - فريماه فرجامي بعد از ١١ سال با فيلم تاول به  سينما بازخواهد گشت | Facebook

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فریماه فرجامی بازی در فیلم مادر بوده است. فریماه فرجامی سال 1368 در 37 سالگی در فیلم مادر نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با علی حاتمی همکاری داشته است. فریماه فرجامی توانست با بازی در فیلم مادر تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، امین تارخ و اکبر عبدی بر تجارب او افزود.

بیوگرافی و عکس فریماه فرجامی

 

فریماه فرجامی علاوه‌بر فیلم مادر، سال 1379 در 48 سالگی در سریال ولایت عشق نیز بازی کرده است. فریماه فرجامی این‌بار با مهدی فخیم‌زاده یعنی کارگردان سریال ولایت عشق و هنرمندانی چون فرخ نعمتی، محمد صادقی، اکبر زنجان‌پور و داوود رشیدی همکاری داشت.

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. فریماه فرجامی سال 1370 در 39 سالگی برای فیلم نرگس به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد توانست در 10مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن نامزد شود. همچنین فریماه فرجامی سال 1369 در 38 سالگی برای فیلم پرده‌ی آخر به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی توانست در 9مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن برنده شود. همچنین فریماه فرجامی سال 1368 در 37 سالگی برای فیلم مادر به کارگردانی علی حاتمی توانست در 8مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

فریماه فرجامی - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

در این سال‌ها فریماه فرجامی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید هاشم‌پور با 7 مرتبه، حمیده خیرآبادی با 5 مرتبه، مجید مظفری با 4 مرتبه، جمشید مشایخی با 4 مرتبه و فرهاد خان‌محمدی با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با فریماه فرجامی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی فریماه فرجامی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. فریماه فرجامی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 73% آثار وی سینمایی و 27% آثارش تلویزیونی است. در واقع فریماه فرجامی از مجموع 23 اثری که در کارنامه دارد، در 17 اثر در سینما با نام‌های فیلم نیم، فیلم زهر عسل، فیلم آب و آتش، فیلم ساغر، فیلم عشق گمشده، فیلم جوانمرد، فیلم بانی چاو، فیلم تماس شیطانی، فیلم راز گل سرخ، فیلم نرگس، فیلم پرده‌ی آخر، فیلم مادر، فیلم سرب، فیلم تیغ و ابریشم، فیلم اجاره نشینها، فیلم بی‌پناه و فیلم خط قرمز به ایفای نقش پرداخته و در 6 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال روشن‌تر از خاموشی، سریال فرمان، سریال ولایت عشق، سریال راه سوم، سریال پهلوانان نمی‌میرند و سریال بخش چهار جراحی بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 66 ساله و بیوگرافی فریماه فرجامی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی فریماه فرجامی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار فریماه فرجامی در منظوم سر بزنید. همه 23 اثر مهم فریماه فرجامی در منظوم یک پروفایل اخمتصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار فریماه فرجامی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر فریماه فرجامی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی فریماه فرجامی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی فریماه فرجامی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم مادر محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی فریماه فرجامی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بی‌پناه محسوب می‌شود.

منظوم