محمدمهدی دادگو

محمدمهدی دادگو

محمدمهدی دادگو تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محمدمهدی دادگو تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار محمدمهدی دادگو می‌توان به فعالیت در فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله، سریال بهشت گم‌شده و فیلم تردید اشاره کرد.

محمدمهدی دادگو کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1370 در فیلم رقص خاک به کارگردانی ابوالفضل جلیلی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدمهدی دادگو محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون لیمووا رحمانی، محمود خسروی، جمیل موسوی و مریم زارعی را تجربه کرد.

محمدمهدی دادگو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

محمدمهدی دادگو در سال 1373 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمدمهدی دادگو در این سال، فعالیت در فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله به کارگردانی ایرج طهماسب محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدمهدی دادگو فعالیت در فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله بوده است. محمدمهدی دادگو سال 1373 فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. محمدمهدی دادگو توانست با فعالیت در فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر فاطمه معتمدآریا، حمید جبلی، ایرج طهماسب و حمیده خیرآبادی توانست سطح کاری او را متحول کند.

بیوگرافی محمدمهدی دادگو | فیلسین

 

محمدمهدی دادگو علاوه‌بر فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله، سال 1375 در سریال بهشت گم‌شده نیز فعالیت داشته است. محمدمهدی دادگو این‌بار با کامران قدکچیان یعنی کارگردان سریال بهشت گم‌شده و هنرمندانی چون جمشید مشایخی، اسماعیل شنگله، علی نصیریان و فخری خوروش همکاری داشت.

با اینکه محمدمهدی دادگو را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمدمهدی دادگو علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان مجری طرح و مدیر تولید نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمدمهدی دادگو در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم تهران روزگار نو، فیلم کمیته مجازات و فیلم بانو است. مهم‌ترین آثار محمدمهدی دادگو در حرفه‌ی مدیر تولید، سریال هزار دستان و فیلم کمال الملک است.

عکس‌هایی از محمدمهدی دادگو که تاکنون ندیده‌اید/از هزاردستان تا اکنون |  پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما

 

محمدمهدی دادگو سال 1370 برای فیلم ناصرالدین شاه، آکتور سینما به کارگردانی محسن مخملباف توانست در 10مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدمهدی دادگو آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمدمهدی دادگو را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که 92% آثار وی سینمایی و 8% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمدمهدی دادگو از مجموع 14 اثری که در کارنامه دارد، در 13 اثر در سینما با نام‌های فیلم تردید، فیلم نشانی، فیلم زمستان است، فیلم هزاران زن مثل من، فیلم تهران روزگار نو، فیلم صنم، فیلم بید و باد، فیلم عشق + 2، فیلم برج مینو، فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله، فیلم بازی بزرگان، فیلم رقص خاک و فیلم بانو فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال بهشت گم‌شده فعالیت داشته است.

محمد مهدي دادگو مدير ستاد انتخاب فيلم برگزيده تماشاگران شد - ایسنا

 

در بیوگرافی محمدمهدی دادگو آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمدمهدی دادگو و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمدمهدی دادگو در منظوم سر بزنید. همه 14 اثر مهم محمدمهدی دادگو در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمدمهدی دادگو در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمدمهدی دادگو در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمدمهدی دادگو درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمدمهدی دادگو بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم کلاه‌قرمزی و پسرخاله محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمدمهدی دادگو کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم صنم محسوب می‌شود.

منظوم