فتح‌الله جعفری‌جوزانی

فتح‌الله جعفری‌جوزانی

فتح‌الله جعفری‌جوزانی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. 

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

 فیلم پشت دیوار سکوت، فیلم ایران برگر، فیلم خط ویژه، فیلم باد در علفزار می پیچد، فیلم چشمهایش و فیلم بلوغ فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال آژانس دوستی فعالیت داشته است.

 

توضیحات

فتح‌الله جعفری‌جوزانی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار فتح‌الله جعفری‌جوزانی می‌توان به فعالیت در فیلم خط ویژه، سریال آژانس دوستی و فیلم ایران برگر اشاره کرد.

فتح‌الله جعفری‌جوزانی - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

فتح‌الله جعفری‌جوزانی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1377 در فیلم بلوغ به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم خط ویژه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فتح‌الله جعفری‌جوزانی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حسین یاری، ویشکا آسایش، منوچهر احمدی و محمود استادمحمد را تجربه کرد.

فتح‌الله جعفری‌جوزانی در سال 1392 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم فتح‌الله جعفری‌جوزانی در این سال، فعالیت در فیلم خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی محسوب می‌شود.

فتح‌الله جعفری جوزانی» در نمایشگاه کتاب

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی فعالیت در فیلم خط ویژه بوده است. فتح‌الله جعفری‌جوزانی سال 1392 فیلم خط ویژه به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. فتح‌الله جعفری‌جوزانی توانست با فعالیت در فیلم خط ویژه تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مصطفی زمانی، میترا حجار، هانیه توسلی و هومن سیدی توانست سطح کاری او را متحول کند.

فتح‌الله جعفری‌جوزانی علاوه‌بر فیلم خط ویژه، سال 1378 در سریال آژانس دوستی نیز فعالیت داشته است. فتح‌الله جعفری‌جوزانی این‌بار با فرامرز قریبیان، احمد رمضان‌زاده، کاوه دژکام، حمیدرضا صلاحمند، مرجان محتشم، احمد زینال‌زاده و مجید جعفری شیرازی یعنی کارگردان سریال آژانس دوستی و هنرمندانی چون اسماعیل داورفر، حسین پناهی، فردوس کاویانی و اصغر همت همکاری داشت.

همه چیز در مورد بازیگر دو رگه سحر جعفری جوزانی آمریکایی - ایرانی —  بازیگرنیوز

 

با اینکه فتح‌الله جعفری‌جوزانی را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. فتح‌الله جعفری‌جوزانی علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان بازیگر، مجری طرح و نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار فتح‌الله جعفری‌جوزانی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم ایران برگر، سریال آژانس دوستی و فیلم در مسیر تندباد است. مهم‌ترین آثار فتح‌الله جعفری‌جوزانی در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم ارابه مرگ و فیلم چشمهایش است. مهم‌ترین اثر فتح‌الله جعفری‌جوزانی در حرفه‌ی نویسنده، سریال آژانس دوستی است.

فتح‌الله جعفری‌جوزانی سال 1386 برای فیلم باد در علفزار می پیچد به کارگردانی خسرو معصومی توانست در 26مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود. همچنین فتح‌الله جعفری‌جوزانی سال 1378 برای فیلم بلوغ به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی توانست در 18مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه جایزه ویژه هیئت داوران بهترین فیلم برنده شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. فتح‌الله جعفری‌جوزانی را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که 85% آثار وی سینمایی و 15% آثارش تلویزیونی است. در واقع فتح‌الله جعفری‌جوزانی از مجموع 7 اثری که در کارنامه دارد، در 6 اثر در سینما با نام‌های فیلم پشت دیوار سکوت، فیلم ایران برگر، فیلم خط ویژه، فیلم باد در علفزار می پیچد، فیلم چشمهایش و فیلم بلوغ فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال آژانس دوستی فعالیت داشته است.

در بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار فتح‌الله جعفری‌جوزانی در منظوم سر بزنید. همه 7 اثر مهم فتح‌الله جعفری‌جوزانی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار فتح‌الله جعفری‌جوزانی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر فتح‌الله جعفری‌جوزانی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم خط ویژه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی فتح‌الله جعفری‌جوزانی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بلوغ محسوب می‌شود.

فتح الله جعفری جوزانی | سینماگر و مترجم فعال و بدون حاشیه - سرزمین هنر