جعفر والی

جعفر والی

جعفر والی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

 فیلم از تهران تا بهشت، فیلم پاداش سکوت، فیلم تهران روزگار نو، فیلم جاده‌ی عشق، فیلم راه و بیراه، فیلم مسافران دره‌ی انار، فیلم باد سرخ، فیلم بهار در پائیز، فیلم پائیزان، فیلم ناخدا خورشید، فیلم مدار بسته، فیلم ستاره دنباله‌دار، فیلم گمشده، فیلم ستاره دنباله‌دار، فیلم ملخ زدگان، فیلم مردی که زیاد می‌دانست، فیلم گل‌های داوودی، فیلم دادشاه، فیلم هجرت، فیلم آقای هیروگلیف، فیلم سفر سنگ، فیلم هجرت، فیلم خاک، فیلم گرگ بیزار، فیلم تنگسیر و فیلم گاو به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال مسافران دره انار، سریال هزار دستان، سریال انتظار و سریال آتش بدون دود بازی کرده است.

 

توضیحات

جعفر والی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1312 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار جعفر والی می‌توان به بازیگری در سریال هزار دستان، فیلم گاو و سریال معمای شاه اشاره کرد.

جعفر والی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1348 در 36 سالگی در فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال هزار دستان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جعفر والی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و پرویز فنی‌زاده را تجربه کرد.

جعفر والی در سال 1366 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 3 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم جعفر والی در این سال، بازیگری در فیلم بهار در پائیز به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، فیلم پائیزان به کارگردانی رسول صدرعاملی و سریال هزار دستان به کارگردانی علی حاتمی محسوب می‌شود.

بیوگرافی جعفر والی و همسرش + عکس و علت فوت

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جعفر والی بازی در سریال هزار دستان بوده است. جعفر والی سال 1366 در 54 سالگی در سریال هزار دستان نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با علی حاتمی همکاری داشته است. جعفر والی توانست با بازی در سریال هزار دستان تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی و علی نصیریان بر تجارب او افزود.

با اینکه جعفر والی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. جعفر والی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان نویسنده و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار جعفر والی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم مریم و می‌تیل و فیلم تا غروب است. مهم‌ترین اثر جعفر والی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم تا غروب است.

جعفر والی سال 1385 در 73 سالگی برای فیلم پاداش سکوت به کارگردانی مازیار میری توانست در 25مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم مرد نامزد شود.

در این سال‌ها جعفر والی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید مشایخی با 8 مرتبه، مهری ودادیان با 6 مرتبه، محمدعلی کشاورز با 5 مرتبه، حمید طاعتی با 5 مرتبه و فرامرز قریبیان با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با جعفر والی داشته‌اند.

جعفر والی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی جعفر والی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. جعفر والی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 83% آثار وی سینمایی و 17% آثارش تلویزیونی است. در واقع جعفر والی از مجموع 31 اثری که در کارنامه دارد، در 26 اثر در سینما با نام‌های فیلم از تهران تا بهشت، فیلم پاداش سکوت، فیلم تهران روزگار نو، فیلم جاده‌ی عشق، فیلم راه و بیراه، فیلم مسافران دره‌ی انار، فیلم باد سرخ، فیلم بهار در پائیز، فیلم پائیزان، فیلم ناخدا خورشید، فیلم مدار بسته، فیلم ستاره دنباله‌دار، فیلم گمشده، فیلم ستاره دنباله‌دار، فیلم ملخ زدگان، فیلم مردی که زیاد می‌دانست، فیلم گل‌های داوودی، فیلم دادشاه، فیلم هجرت، فیلم آقای هیروگلیف، فیلم سفر سنگ، فیلم هجرت، فیلم خاک، فیلم گرگ بیزار، فیلم تنگسیر و فیلم گاو به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال مسافران دره انار، سریال هزار دستان، سریال انتظار و سریال آتش بدون دود بازی کرده است.

جعفر والی درگذشت- اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim

 

در مجموع در کارنامه 85 ساله و بیوگرافی جعفر والی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی جعفر والی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار جعفر والی در منظوم سر بزنید. همه 31 اثر مهم جعفر والی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار جعفر والی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر جعفر والی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی جعفر والی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی جعفر والی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال هزار دستان محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی جعفر والی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم باد سرخ محسوب می‌شود.

منظوم