حبیب اسماعیلی

حبیب اسماعیلی

حبیب اسماعیلی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1329 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار حبیب اسماعیلی می‌توان به بازیگری در سریال زمین انسان‌ها، فیلم 360 درجه و سریال گمشده اشاره کرد.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

 آزاد راه (۱۳۸۹)

    راننده تاکسی (۱۳۸۵)

    بازیگر (۱۳۷۸)

    اعاده امنیت (۱۳۷۴)

    روز دیدنی (۱۳۷۳)

    بدل (۱۳۷۲)

    تبعیدی‌ها (۱۳۷۰)

    ساده لوح (۱۳۷۰)

    بازی تمام شد (۱۳۶۸)

    سالهای خاکستری (۱۳۶۷)

    گنج (۱۳۶۶)

    محموله (۱۳۶۶)

    تصویر آخر (۱۳۶۵)

    حریم مهرورزی (۱۳۶۵)

    مدار بسته (۱۳۶۴)

    بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲)

    پرواز به سوی مینو (۱۳۵۸)

 

تهیه‌کننده

    پاتو زمین نذار (۱۳۸۷)

    خاطره (۱۳۸۷)

    راننده تاکسی (۱۳۸۵)

    عاشق (۱۳۸۵)

    غزل (۱۳۸۰)

    بازیگر (۱۳۷۸)

    قرمز (۱۳۷۷)

    اعاده امنیت (۱۳۷۴)

    روز دیدنی (۱۳۷۳)

    تصویر آخر (۱۳۶۵)

    بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲)

    پرواز به سوی مینو (۱۳۵۸)


 

توضیحات

حبیب اسماعیلی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1329 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار حبیب اسماعیلی می‌توان به بازیگری در سریال زمین انسان‌ها، فیلم 360 درجه و سریال گمشده اشاره کرد.

حبیب اسماعیلی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1359 در 30 سالگی در فیلم پرواز به سوی مینو به کارگردانی تقی کیوان سلحشور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال زمین انسان‌ها، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حبیب اسماعیلی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حمید دلشکیب، منوچهر افسری، اکبر یادگاری و شهره کاظمی را تجربه کرد.

بیوگرافی حبیب اسماعیلی

 

حبیب اسماعیلی در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم حبیب اسماعیلی در این سال، بازیگری در سریال زمین انسان‌ها به کارگردانی ابوالحسن داوودی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی حبیب اسماعیلی بازی در سریال زمین انسان‌ها بوده است. حبیب اسماعیلی سال 1390 در 61 سالگی در سریال زمین انسان‌ها نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با ابوالحسن داوودی همکاری داشته است. حبیب اسماعیلی توانست با بازی در سریال زمین انسان‌ها تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر علی نصیریان، صدرالدین شجره، رسول سلیمیان و محمد ابهری بر تجارب او افزود.

حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است - خبرآنلاین

 

حبیب اسماعیلی علاوه‌بر سریال زمین انسان‌ها، سال 1393 در 64 سالگی در فیلم 360 درجه نیز بازی کرده است. حبیب اسماعیلی این‌بار با سام قریبیان یعنی کارگردان فیلم 360 درجه و هنرمندانی چون میلاد کی‌مرام، پریناز ایزدیار، ناصر آقایی و بهاره رهنما همکاری داشت.

با اینکه حبیب اسماعیلی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. حبیب اسماعیلی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان تهیه کننده و مجری طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار حبیب اسماعیلی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم خرگیوش، فیلم سه بیگانه، فیلم پاتو زمین نذار، فیلم خاطره، فیلم عاشق، فیلم راننده تاکسی، سریال حس سوم، فیلم غزل، فیلم بازیگر، فیلم قرمز، فیلم اعاده‌ی امنیت، فیلم روز دیدنی و فیلم ساده‌لوح است. مهم‌ترین آثار حبیب اسماعیلی در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم شبکه، فیلم پاتو زمین نذار، فیلم عاشق، سریال حس سوم و فیلم بازیگر است.

حبیب اسماعیلی - بیوگرافی حبیب اسماعیلی | مشخصات

 

حبیب اسماعیلی سال 1377 در 48 سالگی برای فیلم قرمز به کارگردانی فریدون جیرانی توانست در 17مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود.

در این سال‌ها حبیب اسماعیلی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران منوچهر افسری با 11 مرتبه، هوشنگ دیبائیان با 6 مرتبه، محمود بهرامی با 5 مرتبه، مهری ودادیان با 5 مرتبه و حمید دلشکیب با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با حبیب اسماعیلی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی حبیب اسماعیلی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. حبیب اسماعیلی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 86% آثار وی سینمایی و 14% آثارش تلویزیونی است. در واقع حبیب اسماعیلی از مجموع 22 اثری که در کارنامه دارد، در 19 اثر در سینما با نام‌های فیلم 360 درجه، فیلم آزادراه، فیلم خاطره، فیلم راننده تاکسی، فیلم بازیگر، فیلم اعاده‌ی امنیت، فیلم روز دیدنی، فیلم بدل، فیلم ساده‌لوح، فیلم تبعیدی ها، فیلم بازی تمام شد، فیلم سال‌های خاکستری، فیلم گنج، فیلم محموله، فیلم تصویر آخر، فیلم حریم مهرورزی، فیلم مدار بسته، فیلم بازجویی یک جنایت و فیلم پرواز به سوی مینو به ایفای نقش پرداخته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال زمین انسان‌ها، سریال گمشده و سریال دزدان مادربزرگ بازی کرده است.

اینستاگرام حبیب اسماعیلی یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. حبیب اسماعیلی در اینستاگرام بیش از 11،023 نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از 1،008 نفر را دنبال می‌کند. همچنین حبیب اسماعیلی تاکنون در اینستاگرام بیش از 130 پست بارگذاری کرده است. حبیب اسماعیلی فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ 1393/10/02 شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از 292 لایک و 6 نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی حبیب اسماعیلی تاکنون بیش از 4،619 لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی حبیب اسماعیلی تاکنون بیش از 413 نظر ثبت شده است.

در مجموع در کارنامه 68 ساله و بیوگرافی حبیب اسماعیلی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی حبیب اسماعیلی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار حبیب اسماعیلی در منظوم سر بزنید. همه 22 اثر مهم حبیب اسماعیلی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار حبیب اسماعیلی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر حبیب اسماعیلی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی حبیب اسماعیلی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی حبیب اسماعیلی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال زمین انسان‌ها محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی حبیب اسماعیلی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم محموله محسوب می‌شود.

منظوم