روزبه چشمی

روزبه چشمی

روزبه چشمی (زادهٔ ۳ تیر ۱۳۷۲؛ تهران) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست هافبک دفاعی و مدافع میانی برای باشگاه استقلال در لیگ برتر خلیج فارس و تیم ملی ایران بازی می کند.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

باشگاهی

لیگ برتر

قهرمانی در لیگ برتر ۰۱–۱۴۰۰ به همراه تیم استقلال

نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ به همراه تیم استقلال

نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۹–۱۳۹۸ به همراه تیم استقلال

جام حذفی

قهرمانی در جام حذفی ۹۷–۱۳۹۶ به همراه تیم استقلال

نایب قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ به همراه تیم استقلال

سوپر جام

قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ به همراه تیماستقلال

فردی

حضور در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه

حضور در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

برترین بازیکن زمین در بازی ایران-ولز در جام جهانی۲۰۲۲

 

توضیحات

روزبه چشمی در سال ۹۲ با تیم صبا به لیگ برتر خلیج فارس معرفی شد و طی دو فصل حضور در این تیم عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت.

عکس/ حمایت تمام قد مجتبی جباری از روزبه چشمی - وقت صبح

 

استقلال

بازی خوب روزبه در دو فصل برای صبا، باعث جلب نظر کادر فنی استقلال شد. چشمی در سال ۱۳۹۴ با قراردادی سه ساله از صبای قم به استقلال پیوست. وی از همان ابتدایی حضورش در استقلال به مهره ای کلیدی تبدیل شد اما به دلیل مصدومیت از فهرست استقلال خارج شده بود و به دلیل ممنوعیت این باشگاه نتوانست در نقل و انتقالات به جمع استقلالی‌ها برگردد، قرار شد تا پایان لیگ شانزدهم به فعالیتش در تیم دیگری ادامه دهد روزبه چشمی روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ در تمرین صبای قم شرکت کرد. این در حالی بود که چشمی قراردادی با با باشگاه صبای قم امضاء نکرده بود و منتظر مشخص شدن وضعیت خود برای بستن قرارداد بود. هرچند مدیر رسانه‌ای صبای قم اعلام کرد که قرار است در یکی دو روز آینده وضعیت چشمی مشخص شده و در صورتی که مشکلی نباشد، تا پایان فصل برای صبا بازی کند. در همین دوره او از پرسپولیس پیشنهاد داشت. اما ترجیح داد نیم فصل بدون تیم بماند پس از پایان فصل او در ابتدایی لیگ ۹۷–۹۶ به ترکیب استقلال اضافه شد. او در بازی مقابل سایپا در جام حذفی ۲۰۱۸–۲۰۱۹ بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بست و کاپیتان استقلال بود.

دوران ملی

روزبه چشمی: تلقین نکنید گروه تیم ملی آسان است - ورزش سه

 

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

روزبه چشمی برای اولین بار در شهریور ۱۳۹۶ توسط کارلوس کی‌روش برای مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ ایران مقابل کره جنوبی و سوریه به تیم بزرگسالان ایران دعوت شد. او اولین بازی رسمی خود را به عنوان بازیکن تعویضی در تساوی ۰–۰ مقابل کره جنوبی در ۹ شهریور ۱۳۹۶ انجام دادچشمی در اردیبهشت ۱۳۹۷ در فهرست اولیه ایران برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار گرفت.[۶] او اولین بازی خود را در این رقابت ها در ۱۵ ژوئن انجام داد و ۹۰ دقیقه در برد ۱–۰ در مرحله گروهی مقابل مراکش بازی کرد و به تیمش کمک کرد تا اولین بازی خود را در جام جهانی از سال ۱۹۹۸ تا آن زمان برنده شود.اما با این وجود جام جهانی زود برای او به پایان رسید زیرا پس از بلزی مقابل مراکش و درتمرینات وی دچار مصدومیت شد و ادامه بازی‌ها را از دست داد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

آمار استثنایی روزبه چشمی با استقلال | فرتاک ورزشی

 

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روزبه چشمی در دقیقه ۹۸ بازی در دقایق اضافه، توانست در مقابل ولز گل سرنوشت ساز را بزند و نتیجه را ۱ بر ۰ به سود ایران تغییر دهد. ۳ دقیقه بعد رامین رضاییان توانست گل دوم را به ثمر برساند تا ایران با نتیجه ۲ بر ۰ ولز را شکست دهد.

ویکی پدیا