ایرج  شهزادی

ایرج شهزادی

ایرج شهزادی صداگذاری سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

ایرج شهزادی صداگذاری سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار ایرج شهزادی می‌توان به فعالیت در سریال مختارنامه، سریال عالیجناب و فیلم سنتوری اشاره کرد.

ایرج شهزادی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1384 در فیلم از دوردست به کارگردانی رامین محسنی به عنوان صداگذاری فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ایرج شهزادی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید هاشم‌پور، کوروش تهامی، بهناز جعفری و داریوش ارجمند را تجربه کرد.

فیلم های ایرج شهزادی + بیوگرافی

 

ایرج شهزادی در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 3 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم ایرج شهزادی در این سال، فعالیت در فیلم یک روز دیگر به کارگردانی حسن فتحی، فعالیت در فیلم یک عاشقانه ساده به عنوان صداگذاری و فعالیت در سریال مختارنامه به عنوان صداگذاری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ایرج شهزادی فعالیت در سریال مختارنامه بوده است. ایرج شهزادی سال 1390 سریال مختارنامه به عنوان صداگذاری فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. ایرج شهزادی توانست با فعالیت در سریال مختارنامه تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، انوشیروان ارجمند و ژاله علو توانست سطح کاری او را متحول کند.

ایرج شهزادی علاوه‌بر سریال مختارنامه، سال 1395 در سریال عالیجناب نیز فعالیت داشته است. ایرج شهزادی این‌بار با سام قریبیان یعنی کارگردان سریال عالیجناب و هنرمندانی چون سام قریبیان، امیر آقایی، بابک حمیدیان و سحر دولتشاهی همکاری داشت.

با اینکه ایرج شهزادی را بیشتر بعنوان صداگذاری می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. ایرج شهزادی علاوه‌بر صداگذاری به‌عنوان صدابردار و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار ایرج شهزادی در حرفه‌ی صدابردار، فیلم حکایت عاشقی، فیلم نیم‌ رخ‌ها، فیلم من همسرش هستم، فیلم سنتوری، فیلم کافه ستاره، فیلم مکس و فیلم قارچ سمی است. مهم‌ترین آثار ایرج شهزادی در حرفه‌ی بازیگر، فیلم داره صبح میشه، سریال قلب یخی (فصل سوم) و فیلم تنهام نگذار است.

ایرج شهزادی - سکانس

 

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. ایرج شهزادی سال 1384 برای فیلم کافه ستاره به کارگردانی سامان مقدم توانست در 24مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری نامزد شود. همچنین ایرج شهزادی سال 1391 برای فیلم جیب بر خیابان جنوبی به کارگردانی سیاوش اسعدی توانست در 31مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری و میکس نامزد شود. همچنین ایرج شهزادی سال 1386 برای فیلم آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی توانست در 26مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برنده شود.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ایرج شهزادی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. ایرج شهزادی را باید بیشتر صداگذاری سینما بدانیم چرا که 82% آثار وی سینمایی و 18% آثارش تلویزیونی است. در واقع ایرج شهزادی از مجموع 17 اثری که در کارنامه دارد، در 14 اثر در سینما با نام‌های فیلم ناگهان درخت، فیلم جمشیدیه، فیلم پاسیو، فیلم گرگ بازی، فیلم نیم‌ رخ‌ها، فیلم تراژدی، فیلم یک، دو، سه،... پنج، فیلم یک روز دیگر، فیلم یک عاشقانه ساده، فیلم پیتزا مخلوط، فیلم آتش سبز، فیلم صدسال به این سالها، فیلم سنتوری و فیلم از دوردست فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ماتادور، سریال قلب یخی (فصل سوم) و سریال مختارنامه فعالیت داشته است.

در بیوگرافی ایرج شهزادی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی ایرج شهزادی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار ایرج شهزادی در منظوم سر بزنید. همه 17 اثر مهم ایرج شهزادی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار ایرج شهزادی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر ایرج شهزادی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی ایرج شهزادی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی ایرج شهزادی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مختارنامه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی ایرج شهزادی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم یک روز دیگر محسوب می‌شود.

منظوم