زهره  علی اکبری

زهره علی اکبری

متولد : 1367-03-08

زهره علی اکبری صداگذار سینما و تلویزیون ایران است. وی در سال ١٣٦٧ در تهران متولد شده و مدرک کارشناسی خود را در رشته تدوین از دانشگاه سوره در سال ١٣٩١ دریافت کرده است.

علی اکبری در بیش از حدود ٦٠ فیلم کوتاه، و چندین پروژه انیمیشن، مستند و فیلم سینمایی به عنوان صداگذار و طراح فضای صوتی فعالیت داشته است. وی همچنین در بیش از ٣٠ پروژه سینمایی به عنوان دستیار صداگذار حضور داشته است.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

کارشناسی تدوین

توضیحات

زهره علی اکبری صداگذار ایرانی و متولد ١٣٦٧ در تهران است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته تدوین از دانشگاه سوره در سال ١٣٩١ دریافت کرده است.

وی در بیش از حدود ٦٠ فیلم کوتاه، و چندین پروژه انیمیشن، مستن و فیلم سینمایی به عنوان صداگذار و طراح فضای صوتی فعالیت داشته است. همچنین در بیش از ٣٠ پروژه سینمایی هم به عنوان دستیار صداگذار حضور داشته است.

از مهم ترین آثار وی در زمینه فیلم کوتاه می توان به فیلم های: مراسم به کارگردانی سعید روستایی، مثل بچه آدم به کارگردانی آرین وزیر دفتری، رورانس به کارگردانی سوگل رضوانی، فاش به کارگردانی احسان مختاری، خیابان خیلی خلوت به کارگردانی سعید روستایی، هنوز نه به کارگردانی آرین وزیردفتری،دوپاره یک واقعیت به کارگردانی ندا آصف، نامو به کارگردانی صلاح صالحی، زمان بی پاسخی به کارگردانی مرتضی مشهودی، نارگل به کارگردانی زهره معتمدی، زیر آب به کارگردانی جابر رمضانی و تهاتر به کارگردانی زیبا کرمعلی و عماد آراد اشاره کرد.

از آثار مستند وی می توان به مستند سینمایی تالان به کارگردانی محمد صادق دهقانی، میراث من آواز به کارگردانی فاطمه موسوی، چله چلگان به کارگردانی محمد فیضی، سالسوس به کارگردانی آریان عطارپور و شیب تند به کارگردانی لقمان خالدی اشاره کرد.

در انیمیشن هم او آثاری مثل جوجه ماشینی به کارگردانی محبوبه محمدزکی را در کارنامه خود دارد که برای صداگذاری این اثر او کاندید بهترین صداگذاری در جشن خانه سینما سال ١٣٩٣ شد، همچنین انیمیشن قدم یازدهم به کارگردانی مریم کشکولی نیا و رویا میبافد به کارگردانی مریم خلیل زاده نیز در کارنامه او اثار مهمی هستند.

وی به عنوان دستیار صداگذار هم در فیلم هایی چون اژدها وارد میشود به کارگردانی مانی حقیقی، وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی، ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی، چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان، یک شهروند معمولی به کارگردانی مجید برزگر، رضا به کارگردانی رضا معتمدی، دختر به کارگردانی رضا میرکریمی و تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی و ... فعالیت داشته است.

او همچنین اثر سینمایی مامان به کارگردانی آرش انیسی را در بخش مسابقه جشنواره فجر سی و نهم داشت.

وی برنده تندیس زرین بهترین صداگذار سال از جشنواره پروین اعتصامی در سال ١٣٩٤، برنده تندیس بهترین طراحی و ترکیب صدا از جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم گوش ماهی و دو دوره تندیس بهترین صداگذاری از جشنواره نهال برای فیلم های لچک و نامو، برنده تندیس بهترین صداگذاری از جشنواره سینمای جوان برای فیلم کوتاه چله نشین، برنده سه دوره تندیس جشنواره فیلم کوتاه سایه و همچنین کاندید بهترین صداگذاری از خانه سینما برای مستند سینمایی تالان و انیمیشن جوجه ماشینی شده است.

منبع: منظوم