بنفشه  کشاورز میرزا محمدی

بنفشه کشاورز میرزا محمدی

بنقشه کشاورز میرزا محمدی، انیمیشن ساز ایرانی، در تهران متولد شد. دارای مدرک گرافیک است.

وی از سال 1379 بعنوان طراح، نقاش و رنگ‌آمیز بک گراند (پس‌زمینه‌)، در شرکت پویا‌نمایی رسانه فرد آغاز بکار کرده است. او تجربه‌ی خوبی در عرصه انیمیشن کشور دارد.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

گرافیک

توضیحات

بنقشه کشاورز میرزا محمدی، انیمیشن ساز ایرانی، متولد تهران و ساکن قائم‌شهر است. وی دارای مدرک گرافیک و عضو انجمن مرکز گسترش سینمایی مستند تجربی و مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی «آلما رسانه» است.

خانم کشاورز میرزا محمدی در سال 1392 ضمن همکاری با مرکز صدا و سیمای استان مازندران، در طراحی و اجرای پس‌زمینه مجموعه‌های «چادرسپید»، «هوای نوبهار»، «پدربزرگ» و «مدرسه»، به کارگردانی «سمانه مرتضوی» و تهیه‌کنندگی «سیده سارا حسینی» فعالیت داشتند.

وی در ابتدا بعنوان طراح، نقاش و رنگ‌آمیز بک گراند (پس‌زمینه‌) با اولین انیمیشن سینمایی ایران بنام «خورشید مصر»، به کارگردانی «بهروز یغمائیان» و با تکنیک اجرایی کامپیوتر دو بعدی آغاز کرد و همچنین موفق به اخذ جوایزی، از «جشنواره پویانمایی تهران» در سال 1381 و «جشنواره کودک و نوجوان» در سال 1382 شده است. همچنین او توانست در سال 1381 توانست «جایزه ویژه هیئت داوران»، را در بخش مسابقه «فیلم‌های اول و مهمان»، از «جشنواره فجر»، از آن خود کند.

بنفشه کشاورز میرزا محمدی، با حضور خود در انیمیشن «جمشید و خورشید»، اثر «بهروز یغمائیان»، توانست استعدادهای خود را در انیمشین‌سازی به نمایش بگذارد.

شایان ذکراست مجموعه‌های انیمیشنی «خاطرات یک مردبزرگ«، «این چیه؟»، «نان و گل»، «ایران تاثریا»، «یکی از همین روزا»، «همسایه ها» و «قصه‌های قاب عکس» هم از آثار ارزشمند وی است.

از دیگر آثار خانم کشاورز میرزا محمدی نیز می‌توان از؛ «پیامبر عزیزما»، «مداد دانا»، «رهائی فرشته» و «تخم مرغ‌های دوست داشتنی» به کارگردانی «پیمان شریفی»، «مجموعه‌های «ترانه های حسنی» و «هرکی کاری دارد»، به کارگردانی «پروین تجوید»، مجموعه «آرش» به کارگردانی «شهرام خوارزمی»، «پیامبر رحمت و مهربانی» به کارگردانی «رضائی»، «خم ابروی او»، به کارگردانی «حسن لیث» و نمآهنگ انیمیشنی «گنجشک نازو زیبا»، به کارگردانی بیگلری به تهیه‌کنندگی «مرکز پویانمائی صبا»، «پراز دانش»، «ناسپاس» و «پیشی دم دراز»، به کارگردانی «امین طوسی»، را در کار‌نامه هنری خود ثبت کرده است، در بخش بازی‌های رایانه‌ای، در بخش کودک و نوجوان  نیز، دو اثر «جاده دریا» و «برکه‌ی قورباقه ها»، را از خود بجای گذاشته است.

بنفشه کشاورز میرزا محمدی، به‌زودی دو اثر «نوروزخوانی» و «مجموعه بازی و قصه‌های محلی»، رو منتشر خواهد کرد.

منبع: منظوم