سلیمه  رنگزن

سلیمه رنگزن

سلیمه رنگزن بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سلیمه رنگزن بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سلیمه رنگزن می‌توان به بازیگری در سریال آرام می گیریم، سریال احضار و فیلم عروس آتش اشاره کرد.

سلیمه رنگزن نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1378 در فیلم عروس آتش به کارگردانی خسرو سینایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آرام می گیریم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سلیمه رنگزن محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سعید پورصمیمی، حمید فرخ‌نژاد، مهدی احمدی و غزل صارمی را تجربه کرد.

سلیمه رنگزن - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

سلیمه رنگزن در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سلیمه رنگزن در این سال، بازیگری در سریال آرام می گیریم به کارگردانی روح الله سهرابی و سریال زیبا شهر به کارگردانی علی‌اصغر شادروان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سلیمه رنگزن بازی در سریال آرام می گیریم بوده است. سلیمه رنگزن سال 1395 سریال آرام می گیریم نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با روح الله سهرابی همکاری داشته است. سلیمه رنگزن توانست با بازی در سریال آرام می گیریم تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر آتیلا پسیانی، حمیدرضا هدایتی، هوشنگ توکلی و لعیا زنگنه بر تجارب او افزود.

سلیمه رنگزن علاوه‌بر سریال آرام می گیریم، سال 1394 در سریال احضار نیز بازی کرده است. سلیمه رنگزن این‌بار با رامین عباسی‌زاده یعنی کارگردان سریال احضار و هنرمندانی چون نرگس امینی، کیمیا ملایی، شهریار ربانی و شیما مرزی همکاری داشت.

سلیمه رنگزن سال 1388 برای فیلم عصر روز دهم به کارگردانی مجتبی راعی توانست در 28مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود. همچنین سلیمه رنگزن سال 1378 برای فیلم عروس آتش به کارگردانی خسرو سینایی توانست در 18مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

در این سال‌ها سلیمه رنگزن با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران علیرضا اوسیوند با 3 مرتبه، علی طالب‌لو با 2 مرتبه، لعیا زنگنه با 2 مرتبه، سیامک اشعریون با 2 مرتبه و عطیه غبیشاوی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با سلیمه رنگزن داشته‌اند.

فیلم های سلیمه رنگزن + بیوگرافی

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سلیمه رنگزن آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سلیمه رنگزن را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 64% آثار وی سینمایی و 36% آثارش تلویزیونی است. در واقع سلیمه رنگزن از مجموع 14 اثری که در کارنامه دارد، در 9 اثر در سینما با نام‌های فیلم مروارید، فیلم عصر روز دهم، فیلم روی خط صفر، فیلم زخم شانه حوا، فیلم مثل یک قصه، فیلم گزارش مریم، فیلم جنگ کودکانه، فیلم تکیه بر باد و فیلم عروس آتش به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال 87 متر، سریال آرام می گیریم، سریال زیبا شهر، سریال احضار و سریال شب آفتابی بازی کرده است.

در بیوگرافی سلیمه رنگزن آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سلیمه رنگزن و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سلیمه رنگزن در منظوم سر بزنید. همه 14 اثر مهم سلیمه رنگزن در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سلیمه رنگزن در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سلیمه رنگزن در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سلیمه رنگزن درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سلیمه رنگزن بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال آرام می گیریم محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سلیمه رنگزن کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم مثل یک قصه محسوب می‌شود.

منظوم