کاظم نوربخش

کاظم نوربخش

کاظم نوربخش متولد 1 مهر 1355 در بیجار ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

 

بیوگرافی نویسنده

سوابق کاری

نون خ

لب خط

توضیحات

فارغ التحصیل مقطع دیپلم رشته ادبیات و علوم انسانی می باشد که از مقطع دانش آموزی وارد تئاتر شد و حالا با حمایت همشهری اش در تلویزیون ملی حضور دارد.

کاظم نوربخش

شروع از تئاتر مدرسه بیجار

در شهر بیچار استان کردستان به دنیا آمد و از سال 1367 وقتی تنها 12 سال داشت از تئاتر مدرسه شروع کرد و در همین سال در جشنواره دانش آموزی نفر اول شد.

بعد از تکرار عنوان بهترین بازیگر جشنواره دانش آموزی در سال 69 توانست در بخش استانی نیز حاضر شود و سال 1370 بازیگر منتخب کردستان لقب بگیرد.

کاظم نوربخش

نوربخش تا سال 1382 بعنوان بازیگر در تئاتر و جشنواره های خیابانی حاضر بود تا اینکه از سال 84 با فیلم کوتاه درس اول بازی حرفه ای در جلوی دوربین را نیز تجربه کرد.

ازدواج

کاظم نوربخش در سال 1382 وقتی 27 ساله بود ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام نازنین زهرا متولد 1390 و نازنین زینب می باشد.

کاظم نوربخش

از کارگردانی تا سمت اجرایی

ایشان از سال 84 کارگردانی را بصورت مشترک با رضا حیدری برای نمایش یک شهر و یک صحبت شروع کرد و حالا دبیر انجمن نمایش کوهستان بیجار می باشد.

نوربخش در سال 1398 وقتی 43 ساله بود به دعوت همشهری خود سعید آقاخانی به سریال نون خ پیوست و از همان فصل بازی درخشانی از خود ارائه کرد.

کاظم نوربخش

شکوفایی اش نیز از فصل دوم این سریال شروع شد که نقش سلمان را با کمدی بسیار ظریفی به عرصه نمایش گذاشت و در فصل سوم نیز حضور موفقی داشت.

کاظم نوربخش بعد از شهرت با سریال نون خ در سال 1399 وقتی 44 ساله بود با فیلم لب خط به کارگردانی علی جبارزاده اولین بار وارد سینما شد.

منابع: ورنداز