پروین  ملکی

پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

پروین ملکی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار پروین ملکی می‌توان به بازیگری در سریال شهرزاد 1، سریال ترش و شیرین و سریال متهم گریخت اشاره کرد.

پروین ملکی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1383 در سریال من یک مستاجرم به کارگردانی پریسا بخت‌آور بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شهرزاد 1، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پروین ملکی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سروش خلیلی، بهاره رهنما، محسن قاضی‌مرادی و مجید شهریاری را تجربه کرد.

بیوگرافی پروین ملکی به همراه تصاویر پروین ملکی

 

پروین ملکی در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 3 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم پروین ملکی در این سال، بازیگری در سریال نفس گرم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار و سریال شهرزاد 1 به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی پروین ملکی بازی در سریال شهرزاد 1 بوده است. پروین ملکی سال 1394 سریال شهرزاد 1 نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. پروین ملکی توانست با بازی در سریال شهرزاد 1 تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی و مصطفی زمانی بر تجارب او افزود.

پروین ملکی علاوه‌بر سریال شهرزاد 1، سال 1385 در سریال ترش و شیرین نیز بازی کرده است. پروین ملکی این‌بار با رضا عطاران یعنی کارگردان سریال ترش و شیرین و هنرمندانی چون شهره سلطانی، حمید لولایی، رضا عطاران و رضا شفیعی‌جم همکاری داشت.

در این سال‌ها پروین ملکی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران سید مهرداد ضیایی با 5 مرتبه، فتح‌الله طاهری با 4 مرتبه، محمد فرزانه با 4 مرتبه، فلور نظری با 4 مرتبه و گلاره عباسی با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با پروین ملکی داشته‌اند.

پروین ملکی - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی پروین ملکی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. پروین ملکی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 71% آثار وی تلویزیونی و 29% آثارش سینمایی است. در واقع پروین ملکی از مجموع 24 اثری که در کارنامه دارد، در 17 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال ستارخان، سریال پریا، سریال نفس گرم، سریال کیمیا، سریال شهرزاد 1، سریال بچه‌های نسبتاً بد، سریال تکیه بر باد، سریال چمدان، سریال پنج کیلومتر تا بهشت، سریال سپیده، سریال راه شب، سریال ای دوست مرا‌به خاطر‌آور، سریال سایه، سریال ترش و شیرین، سریال شهریار، سریال متهم گریخت و سریال من یک مستاجرم نام‌های و در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم احتمال باران اسیدی، فیلم فرار سرباز شایان، فیلم خواب‌زده‌ها، فیلم مردن به وقت شهریور، فیلم دهلیز، فیلم رژیم طلایی و فیلم بلوک 9 خروجی 2 بازی کرده است.

منظوم