محمد نشاط

محمد نشاط

محمد نشاط تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محمد نشاط تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1332 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار محمد نشاط می‌توان به فعالیت در سریال پرواز در ارتفاع صفر، فیلم این سیب هم برای تو و فیلم قرنطینه اشاره کرد.

محمد نشاط کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1380 در 48 سالگی در فیلم بی تو تنهایم به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پرواز در ارتفاع صفر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد نشاط محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی قربان‌زاده، محمود‌ پاک‌نیت، شهنام شهابی و ندا وطنی را تجربه کرد.

محمد نشاط - بیوگرافی، زندگی نامه و کارنامه هنری | منظوم

 

محمد نشاط در سال 1396 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم محمد نشاط در این سال، فعالیت در سریال پرواز در ارتفاع صفر به کارگردانی عبدالحسن برزیده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمد نشاط فعالیت در سریال پرواز در ارتفاع صفر بوده است. محمد نشاط سال 1396 در 64 سالگی در سریال پرواز در ارتفاع صفر به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. محمد نشاط توانست با فعالیت در سریال پرواز در ارتفاع صفر تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر شاهرخ استخری مراغه، عمار تفتی، علی عمرانی و بیژن افشار توانست سطح کاری او را متحول کند.

محمد نشاط علاوه‌بر سریال پرواز در ارتفاع صفر، سال 1393 در 61 سالگی در فیلم این سیب هم برای تو نیز فعالیت داشته است. محمد نشاط این‌بار با سیروس الوند یعنی کارگردان فیلم این سیب هم برای تو و هنرمندانی چون پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور، چنگیز جلیلوند و پریناز ایزدیار همکاری داشت.

محمد نشاط - بیوگرافی محمد نشاط | مشخصات

 

با اینکه محمد نشاط را بیشتر بعنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمد نشاط علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان بازیگر، مجری طرح، مدیر تولید و نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار محمد نشاط در حرفه‌ی بازیگر، فیلم چشمان سیاه، فیلم ابر و آفتاب و فیلم تجارت است. مهم‌ترین آثار محمد نشاط در حرفه‌ی مجری طرح، فیلم کوچولوی خوش شانس و فیلم بی تو تنهایم است. مهم‌ترین اثر محمد نشاط در حرفه‌ی مدیر تولید، فیلم سام و نرگس است. مهم‌ترین اثر محمد نشاط در حرفه‌ی نویسنده، فیلم هدف اصلی است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمد نشاط آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. محمد نشاط را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که 87% آثار وی سینمایی و 13% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمد نشاط از مجموع 8 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم این سیب هم برای تو، فیلم رنج و سرمستی، فیلم بی خداحافظی، فیلم پرتقال خونی، فیلم قرنطینه، فیلم هدف اصلی و فیلم بی تو تنهایم فعالیت داشته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال پرواز در ارتفاع صفر فعالیت داشته است.

در مجموع در کارنامه 65 ساله و بیوگرافی محمد نشاط آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمد نشاط و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمد نشاط در منظوم سر بزنید. همه 8 اثر مهم محمد نشاط در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمد نشاط در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمد نشاط در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمد نشاط درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمد نشاط بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پرواز در ارتفاع صفر محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمد نشاط کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بی تو تنهایم محسوب می‌شود.

منظوم