اکبر  وارث

اکبر وارث

اکبر وارث، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «نقطه سر خط»، سریال تلویزیونی «کیلومتر‌ 14» و فیلم سینمایی «معجزه‌ی خنده» فعالیت داشته است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

اکبر وارث بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار اکبر وارث می‌توان به بازیگری در سریال نقطه سر خط، سریال کیلومتر‌ 14 و سریال سوخته‌دلان اشاره کرد.

اکبر وارث نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1374 در سریال زائر غریب به کارگردانی اکبر صادقی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال نقطه سر خط، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اکبر وارث محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون گرشا رئوفی، سید حسین ملاقاسمی، نعمت‌الله گرجی و مرتضی احمدی را تجربه کرد.

اکبر وارث در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم اکبر وارث در این سال، بازیگری در سریال نقطه سر خط به کارگردانی سعید آقاخانی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی اکبر وارث بازی در سریال نقطه سر خط بوده است. اکبر وارث سال 1390 سریال نقطه سر خط نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سعید آقاخانی همکاری داشته است. اکبر وارث توانست با بازی در سریال نقطه سر خط تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر حمید لولایی، علی صادقی، مریم سعادت و غلامرضا نیکخواه بر تجارب او افزود.

اکبر وارث علاوه‌بر سریال نقطه سر خط، سال 1388 در سریال کیلومتر‌ 14 نیز بازی کرده است. اکبر وارث این‌بار با آرش قادری یعنی کارگردان سریال کیلومتر‌ 14 و هنرمندانی چون آزیتا لاچینی، اصغر نقی‌زاده، کامبیز دیرباز و شهرزاد کمال‌زاده همکاری داشت.

در این سال‌ها اکبر وارث با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران افسانه ناصری با 3 مرتبه، فرخ‌لقا هوشمند با 3 مرتبه، شهرزاد کمال‌زاده با 2 مرتبه، سروش خلیلی با 2 مرتبه و شاپور بخشایی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با اکبر وارث داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی اکبر وارث آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. اکبر وارث را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 60% آثار وی سینمایی و 40% آثارش تلویزیونی است. در واقع اکبر وارث از مجموع 10 اثری که در کارنامه دارد، در 6 اثر در سینما با نام‌های فیلم خاله سوسکه، فیلم انتقام، فیلم جان‌سخت، فیلم ارابه‌ی مرگ، فیلم سرحد و فیلم معجزه‌ی خنده به ایفای نقش پرداخته و در 4 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نقطه سر خط، سریال کیلومتر‌ 14، سریال سوخته‌دلان و سریال زائر غریب بازی کرده است.

در بیوگرافی اکبر وارث آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی اکبر وارث و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار اکبر وارث در منظوم سر بزنید. همه 10 اثر مهم اکبر وارث در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار اکبر وارث در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر اکبر وارث در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی اکبر وارث درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی اکبر وارث بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال نقطه سر خط محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی اکبر وارث کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم سرحد محسوب می‌شود.

منبع: منظوم