سعید  سهیلی

سعید سهیلی

سعید سهیلی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سعید سهیلی نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سعید سهیلی می‌توان به فعالیت در فیلم گشت 2، فیلم گشت ارشاد و فیلم چارچنگولی اشاره کرد.

سعید سهیلی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1375 در فیلم توفان شن به کارگردانی جواد شمقدری به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم گشت 2، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید سهیلی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سید احمد نجفی، فیروز بهجت‌محمدی، حسین انصاری و مهشید افشارزاده را تجربه کرد.

عکسهای سعید سهیلی کارگردان - عکس نودی

 

سعید سهیلی در سال 1395 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم سعید سهیلی در این سال، فعالیت در فیلم گشت 2 به کارگردانی سعید سهیلی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید سهیلی فعالیت در فیلم گشت 2 بوده است. سعید سهیلی سال 1395 فیلم گشت 2 به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. سعید سهیلی توانست با فعالیت در فیلم گشت 2 تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی و سارا سهیلی توانست سطح کاری او را متحول کند.

سعید سهیلی علاوه‌بر فیلم گشت 2، سال 1390 در فیلم گشت ارشاد نیز فعالیت داشته است. سعید سهیلی این‌بار با هنرمندانی چون حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی و نیوشا ضیغمی همکاری داشت.

با اینکه سعید سهیلی را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. سعید سهیلی علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار سعید سهیلی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم حرومی، فیلم ژن خوک، فیلم گشت 2، فیلم کلاشینکف، فیلم گشت ارشاد، فیلم ازدواج در وقت اضافه، فیلم چارچنگولی، فیلم سنگ، کاغذ، قیچی، فیلم چهار انگشتی، فیلم تارا و تب توت فرنگی، فیلم غوغا، فیلم شب برهنه، فیلم سهراب، فیلم مردی از جنس بلور و فیلم مردی شبیه باران است. مهم‌ترین آثار سعید سهیلی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم کلاشینکف، فیلم گشت ارشاد، فیلم ازدواج در وقت اضافه و فیلم چارچنگولی است.

حرص و جوش‌ها کار دست آقای کارگردان داد! | منظوم

 

اینستاگرام سعید سهیلی یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. سعید سهیلی در اینستاگرام بیش از 24،062 نفر دنبال‌کننده دارد و بیش از 69 نفر را دنبال می‌کند. همچنین سعید سهیلی تاکنون در اینستاگرام بیش از 239 پست بارگذاری کرده است. سعید سهیلی فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ 1394/05/07 شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از 890 لایک و 31 نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی سعید سهیلی تاکنون بیش از 30،230 لایک خورده است، همچنین برای پرکامنت‌ترین یا همان پربحث‌ترین پست اینستاگرامی سعید سهیلی تاکنون بیش از 2،106 نظر ثبت شده است.

در بیوگرافی سعید سهیلی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سعید سهیلی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سعید سهیلی در منظوم سر بزنید. همه 15 اثر مهم سعید سهیلی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سعید سهیلی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سعید سهیلی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سعید سهیلی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سعید سهیلی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم گشت 2 محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سعید سهیلی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم توفان شن محسوب می‌شود.

منظوم