محمد  برسوزیان

محمد برسوزیان

محمد برسوزیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

محمد برسوزیان بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1324 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار محمد برسوزیان می‌توان به بازیگری در سریال سه در چهار، سریال متهم گریخت و سریال روزگار قریب اشاره کرد.

بازیگر «متهم گریخت» درگذشت + علت فوت و زمان خاکسپاری - ایمنا

 

محمد برسوزیان نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1356 در 32 سالگی در فیلم عشق و خشونت به کارگردانی رضا صفایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سه در چهار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمد برسوزیان محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا بیک ایمانوردی، ژیلا شاهانی، حسین عرفانی و شهین رضایی را تجربه کرد.

محمد برسوزیان در سال 1387 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم محمد برسوزیان در این سال، بازیگری در سریال سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی محسوب می‌شود.

بازیگر «متهم گریخت» درگذشت - ایرنا

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمد برسوزیان بازی در سریال سه در چهار بوده است. محمد برسوزیان سال 1387 در 63 سالگی در سریال سه در چهار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با مجید صالحی همکاری داشته است. محمد برسوزیان توانست با بازی در سریال سه در چهار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمد کاسبی، علی صادقی، مهران رجبی و نادیا دلدار گلچین بر تجارب او افزود.

محمد برسوزیان علاوه‌بر سریال سه در چهار، سال 1384 در 60 سالگی در سریال متهم گریخت نیز بازی کرده است. محمد برسوزیان این‌بار با رضا عطاران و محمود رضایی یعنی کارگردان سریال متهم گریخت و هنرمندانی چون سیروس گرجستانی، علی صادقی، رضا عطاران و مریم امیرجلالی همکاری داشت.

با اینکه محمد برسوزیان را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمد برسوزیان علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر محمد برسوزیان در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم مهریه‌ی بی‌بی است.

در این سال‌ها محمد برسوزیان با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران اصغر زمانی با 7 مرتبه، خسرو دستگیر با 5 مرتبه، کیومرث ملک‌مطیعی با 4 مرتبه، علی ترابی با 4 مرتبه و اکبر دودکار با 4 مرتبه بیشترین همکاری را با محمد برسوزیان داشته‌اند.

بیوگرافی محمد برسوزیان - باکس آفیس ایران

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمد برسوزیان آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمد برسوزیان را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 75% آثار وی سینمایی و 25% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمد برسوزیان از مجموع 36 اثری که در کارنامه دارد، در 27 اثر در سینما با نام‌های فیلم رویای سهراب، فیلم ثانیه، فیلم دوستی از جنس آتش، فیلم پروانه های پشت دیوار، فیلم دعوت به شام، فیلم روانی، فیلم شمارش معکوس، فیلم پنجه در خاک، فیلم شب روباه، فیلم بازی با مرگ، فیلم یحیی، فیلم چشم شیطان، فیلم دمرل، فیلم بندر مه‌آلود، فیلم پوتین، فیلم ساوالان، فیلم لنگر گاه، فیلم میهمانی خصوصی، فیلم معما، فیلم طائل، فیلم مدرک جرم، فیلم آتش در زمستان، فیلم مردی که زیاد می‌دانست، فیلم مرگ سفید، فیلم سرنوشت‌سازان، فیلم عشق و خشونت و فیلم کوچ به ایفای نقش پرداخته و در 9 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نفس گرم، سریال هوش سیاه 2، سریال زمانه، سریال هفت خوان تا بهشت، سریال سه در چهار، سریال روزگار قریب، سریال ما چند نفر، سریال متهم گریخت و سریال جست و جو در شهر بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 73 ساله و بیوگرافی محمد برسوزیان آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی محمد برسوزیان و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار محمد برسوزیان در منظوم سر بزنید. همه 36 اثر مهم محمد برسوزیان در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار محمد برسوزیان در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر محمد برسوزیان در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی محمد برسوزیان درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی محمد برسوزیان بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال سه در چهار محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی محمد برسوزیان کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم شمارش معکوس محسوب می‌شود.

منظوم