خسرو  معصومی

خسرو معصومی

خسرو معصومی، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

خسرو معصومی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار خسرو معصومی می‌توان به کارگردانی سریال داستان یک شهر، سریال بچه‌های بهشت و فیلم باد در علفزار می پیچد اشاره کرد.

خسرو معصومی - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

خسرو معصومی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1365 در فیلم ملاقات به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال داستان یک شهر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای خسرو معصومی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، پروانه معصومی، شاپور شهیدی و سیامک اطلسی را تجربه کرد.

واکنش خسرو معصومی به قاچاق «خرس» | سایت انتخاب

 

خسرو معصومی در سال 1374 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم خسرو معصومی در این سال، فعالیت در سریال داستان یک شهر به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی خسرو معصومی فعالیت در سریال داستان یک شهر بوده است. خسرو معصومی سال 1374 سریال داستان یک شهر را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از خسرو معصومی نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال داستان یک شهر و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. خسرو معصومی توانست با فعالیت در سریال داستان یک شهر تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر اسماعیل داورفر، ناصر هاشمی، آتنه فقیه‌نصیری و شهلا ناظریان توانست سطح کاری او را متحول کند.

گاو آمریکایی» ویژگی‌های سینمای جنوب را دارد - ایرنا

 

خسرو معصومی علاوه‌بر سریال داستان یک شهر، سال 1389 سریال بچه‌های بهشت را کارگردانی کرده است. خسرو معصومی این‌بار با هنرمندانی چون محمد شادانی، بهزاد رحمانی، جمشید جهان‌زاده و سیامک اطلسی همکاری داشت.

با اینکه خسرو معصومی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. خسرو معصومی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار خسرو معصومی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم کار کثیف، فیلم تابو، فیلم خرس، فیلم باد در علفزار می پیچد، فیلم جایی در دوردست، فیلم رسم عاشق کشی، فیلم پر پرواز، فیلم دلباخته، فیلم سفر شبانه، فیلم آقای بخشدار، فیلم دوران سربی، فیلم ملاقات و فیلم زائر خلف است. مهم‌ترین آثار خسرو معصومی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم کار کثیف و فیلم دوران سربی است.

وی تاکنون موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌ها کسب کرده است. خسرو معصومی سال 1386 برای فیلم باد در علفزار می پیچد توانست در 26مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود. همچنین خسرو معصومی سال 1382 برای فیلم رسم عاشق کشی توانست در 22مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامزد شود. همچنین خسرو معصومی سال 1386 برای فیلم باد در علفزار می پیچد توانست در 26مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد شود. همچنین خسرو معصومی سال 1382 برای فیلم رسم عاشق کشی توانست در 22مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود. همچنین خسرو معصومی سال 1384 برای فیلم جایی در دوردست توانست در 24مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد شود.

منظوم