هادی  مقدم‌دوست

هادی مقدم‌دوست

هادی مقدم‌دوست، نویسنده، کارگردان و دستیاراول کارگردان سینما و تلویزیون است

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

هادی مقدم‌دوست نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار هادی مقدم‌دوست می‌توان به فعالیت در سریال وضعیت سفید، فیلم شعله ور و فیلم بی پولی اشاره کرد.

عطرآلود» هادی مقدم دوست و سه فیلم دیگر مجوز گرفتند - مشرق نیوز

 

هادی مقدم‌دوست کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1386 در فیلم تولدی دیگر به کارگردانی عباس رافعی به عنوان نویسنده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال وضعیت سفید، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای هادی مقدم‌دوست محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون طلال جردی، دارین حمزه، علی طحان و پل سلیمان را تجربه کرد.

هادی مقدم‌دوست در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم هادی مقدم‌دوست در این سال، فعالیت در سریال وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت‌الله محسوب می‌شود.

صفحه هادی مقدم دوست | رویاد

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی هادی مقدم‌دوست فعالیت در سریال وضعیت سفید بوده است. هادی مقدم‌دوست سال 1390 سریال وضعیت سفید به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. هادی مقدم‌دوست توانست با فعالیت در سریال وضعیت سفید تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر عرفان ابراهیمی، مونا احمدی، یونس غزالی و افسانه بایگان توانست سطح کاری او را متحول کند.

هادی مقدم‌دوست علاوه‌بر سریال وضعیت سفید، سال 1395 در فیلم شعله ور نیز فعالیت داشته است. هادی مقدم‌دوست این‌بار با حمید نعمت‌الله یعنی کارگردان فیلم شعله ور و هنرمندانی چون امین حیایی، زهرا حاتمی، پانته‌آ مهدی‌نیا و دارا حیایی همکاری داشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ - هادی مقدم دوست - داور نهمین دوره

 

با اینکه هادی مقدم‌دوست را بیشتر بعنوان نویسنده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. هادی مقدم‌دوست علاوه‌بر نویسنده به‌عنوان کارگردان، دستیاراول کارگردان و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار هادی مقدم‌دوست در حرفه‌ی کارگردان، سریال سرباز، فیلم هیهات، فیلم سر به مهر و فیلم چسب زخم(اپیزود ملاقات) است. مهم‌ترین اثر هادی مقدم‌دوست در حرفه‌ی دستیاراول کارگردان، فیلم بوتیک است. مهم‌ترین اثر هادی مقدم‌دوست در حرفه‌ی بازیگر، فیلم پروانه ای در باد است.

هادی مقدم‌دوست سال 1396 برای فیلم شعله ور به کارگردانی حمید نعمت‌الله توانست در 36مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نامزد شود.

هادی مقدم‌دوست «عطرآلود» را می‌سازد/ مجوز ساخت برای «آتش‌بس۳» - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی هادی مقدم‌دوست آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. هادی مقدم‌دوست را باید بیشتر نویسنده سینما بدانیم چرا که 70% آثار وی سینمایی و 30% آثارش تلویزیونی است. در واقع هادی مقدم‌دوست از مجموع 10 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم هیهات، فیلم شعله ور، فیلم آرایش غلیظ، فیلم سر به مهر، فیلم چسب زخم(اپیزود ملاقات)، فیلم بی پولی و فیلم تولدی دیگر فعالیت داشته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سرباز، سریال وضعیت سفید و سریال تولدی دیگر فعالیت داشته است.

در بیوگرافی هادی مقدم‌دوست آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی هادی مقدم‌دوست و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار هادی مقدم‌دوست در منظوم سر بزنید. همه 10 اثر مهم هادی مقدم‌دوست در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار هادی مقدم‌دوست در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر هادی مقدم‌دوست در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی هادی مقدم‌دوست درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی هادی مقدم‌دوست بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال وضعیت سفید محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی هادی مقدم‌دوست کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم چسب زخم(اپیزود ملاقات) محسوب می‌شود.

منظوم