جواد‌ زیتونی

جواد‌ زیتونی

سیدجواد زیتونی، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر سال 1335 در آبادان متولد شد.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

سید جواد زیتونی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1335 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار سید جواد زیتونی می‌توان به بازیگری در سریال متهم گریخت، سریال شهرزاد 2 و سریال شهرزاد 3 اشاره کرد.

سید جواد‌زیتونی - عکس ها و تصاویر، بیوگرافی و زندگی نامه | منظوم

 

سید جواد زیتونی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1371 در 36 سالگی در فیلم اتل متل توتوله به کارگردانی محمد جعفری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال متهم گریخت، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سید جواد زیتونی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون افسانه بایگان، غلامحسین لطفی، تورج نصر و حسین محب‌اهری را تجربه کرد.

سید جواد زیتونی در سال 1384 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم سید جواد زیتونی در این سال، بازیگری در فیلم مسیح به کارگردانی نادر طالب‌زاده و سریال متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران و محمود رضایی محسوب می‌شود.

بیوگرافی کامل، اینستاگرام، آثار و عکس‌های جواد زیتونی و همسرش

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سید جواد زیتونی بازی در سریال متهم گریخت بوده است. سید جواد زیتونی سال 1384 در 49 سالگی در سریال متهم گریخت نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با رضا عطاران همکاری داشته است. سید جواد زیتونی توانست با بازی در سریال متهم گریخت تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر سیروس گرجستانی، علی صادقی، رضا عطاران و مریم امیرجلالی بر تجارب او افزود.

سید جواد زیتونی علاوه‌بر سریال متهم گریخت، سال 1395 در 60 سالگی در سریال شهرزاد 2 نیز بازی کرده است. سید جواد زیتونی این‌بار با حسن فتحی یعنی کارگردان سریال شهرزاد 2 و هنرمندانی چون ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار همکاری داشت.

جواد زیتونی | بیوگرافی + عکس‌ها و فیلم‌ها | سلام‌سینما

 

در این سال‌ها سید جواد زیتونی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران امیر غفارمنش با 5 مرتبه، گلاره عباسی با 4 مرتبه، حمیدرضا هدایتی با 4 مرتبه، شهربانو موسوی با 4 مرتبه و پروین میکده با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با سید جواد زیتونی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سید جواد زیتونی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سید جواد زیتونی را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 59% آثار وی تلویزیونی و 41% آثارش سینمایی است. در واقع سید جواد زیتونی از مجموع 31 اثری که در کارنامه دارد، در 18 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سفر در خانه، سریال همسرایی، سریال دوردست‌ها، سریال آرام می گیریم، سریال مرز خوشبختی، سریال پنج دری، سریال داوران، سریال تکیه بر باد، سریال ساختمان ۸۵، سریال بشارت منجی، سریال پرستوی مهاجر، سریال طفلان مسلم، سریال پر، سریال یک وجب خاک، سریال متهم گریخت، سریال مزرعه آفتابگردان، سریال پرستوی مهاجر و سریال آشپزباشی و قبله عالم نام‌های و در 13 اثر در سینما با نام‌های فیلم در وجه حامل، فیلم چارلی در تهران، فیلم اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند، فیلم خاله سوسکه، فیلم اخراجی‌ها، فیلم مسیح، فیلم پروانه ای در باد، فیلم مزرعه آفتابگردان، فیلم مهمان مامان، فیلم کودک شاعر، فیلم مسافر ری، فیلم اتل متل توتوله و فیلم مجسمه بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه 62 ساله و بیوگرافی سید جواد زیتونی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سید جواد زیتونی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سید جواد زیتونی در منظوم سر بزنید. همه 31 اثر مهم سید جواد زیتونی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سید جواد زیتونی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سید جواد زیتونی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سید جواد زیتونی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سید جواد زیتونی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال متهم گریخت محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سید جواد زیتونی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم چارلی در تهران محسوب می‌شود.

منظوم