ارسال به دیگران پرینت

ماجرای اتیکت سفید روی لوازم خانگی چیست؟

ئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با بیان اینکه برند خارجی وارد بازار لوازم خانگی نمی‌شود گفت: برخی از شرکت‌ها قیمت‌های جدید را اعلام نکردند اما تعداد بسیاری از شرکت‌ها افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی خود را اعلام کردند

ماجرای اتیکت سفید روی لوازم خانگی چیست؟

۵۵آنلاین :

فارس من| برند خارجی وارد بازار لوازم خانگی نمی‌شود/ افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت
رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با بیان اینکه عرضه کالا توسط اعضای اتحادیه در واحدهای صنفی انجام می‌شود اظهار کرد: البته همانطور که از بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کردیم، دایره انتخاب برندها چندان فراهم نیست و واحدهای صنفی آنچه موجود است را تهیه و عرضه می‌کنند.

عبدالرضا خانجانی با اشاره به اینکه واردات لوازم خانگی ممنوع شده است افزود: آنچه در بازار وجود دارد تولیدات داخل است و یا از قبل در انبار شرکت‌ها وجود داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از کالاهای خارجی نیز قاچاق هستند و از مبادی غیر رسمی وارد می‎شوند تصریح کرد: برخی از کالاها مانند خودرو و لوازم خانگی به عنوان کالای لوکس شناخته شده و از اولویت برای واردات خارج شدند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه تولید داخل به واردات منابع اولیه وابسته است ادامه داد: در حال حاضر واردات و تأمین کالاهای داخلی دشوار شده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید بسیاری از شرکت‌ها قیمت‌های جدید اعلام نکردند و آن را به اول اردیبهشت موکول کردند خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که برخی از واحدهای صنفی بر کالاهای خود اتیکت سفید نصب کردند.

خانجانی گفت: کالاهایی که در فروشگاه‌ها به عنوان نمونه وجود دارد و دارای برچسب قیمت سفید است، در انبارها وجود ندارند، واحدهای صنفی نیز توان و اجازه فروش ندارند و تنها ممکن است بیعانه‌ای برای پیش خرید از مشتریان دریافت کنند تا قیمت و کالای جدید برسد.

وی با اشاره به اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت از سوی شرکت‌های لوازم خانگی اعلام شده است اظهار کرد: برخی از شرکت‌ها نیز قیمت‌ها را اعلام نکردند و تعداد بسیاری از شرکت‌ها نیز افزایش قیمت خود را اعلام کردند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان همدان با بیان اینکه کالاهای وارداتی و برندهای اروپایی وارد بازار کشور نمی‌شوند افزود: البته ممکن است برندهای چینی و کره‌ای که در حال رایزنی هستند وارد کشور شوند اما برندهای اروپایی دیگر وارد کشور نخواهند شد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه