ارسال به دیگران پرینت

پوتین:

عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، در اجلاس سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که امروز جمعه برگزار شد، گفت: "هیچ عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان وجود ندارد".

عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که وضعیت افغانستان نگرانی‌ها و خطراتی را برای منطقه آسیای میانه ایجاد می‌کند و اشاره کرد که در شمال این کشور 2000 شبه نظامی داعش وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: "دو هزار شبه نظامی داعش در شمال افغانستان وجود دارد و رهبران آنها قصد دارند بر دیگر کشورها و مناطق تأثیر بگذارند."

پوتین توضیح داد که "تروریست‌ها در شمال افغانستان قصد دارند نفوذ خود را در مناطق همسایه از جمله کشورهای کشورهای مشترک المنافع گسترش دهند و روی تحریک درگیری‌های قومی و فرقه‌ای و نفرت مذهبی شرط می‌بندند و به دنبال ورود به مناطق همسایه تحت لباس پناهنده" هستند.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که "مشکل تولید مواد مخدر هنوز در افغانستان حاد است و برای مقامات جدید این کشور آسان نخواهد بود که منبع درآمد ناشی از این گونه فعالیت‌ها به ویژه در صورت بحران اقتصادی را رها کنند. "

وزارت خارجه روسیه به نوبه خود خاطرنشان کرد که "طالبان شرکت خود در نشست مسکو را تأیید کرد".

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده بود که شبه نظامیان عراق و سوریه وارد افغانستان می شوند.

پوتین در دیدار ویدئویی با رهبران سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری های شوروی سابق گفت: "وضعیت در افغانستان آسان نیست" و تاکید کرد که "ممکن است تروریست‌ها به دنبال بی ثبات سازی وضعیت در کشورهای همسایه باشند".

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه