ارسال به دیگران پرینت

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

راه اندازی دبیرخانه های کیفیت بخشی به دروس در وزارت آموزش و پرورش

سنندج- مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در نحوه فعالیت گروه های آموزشی، دبیرخانه های کیفیت بخشی به دروس راه اندازی شدند.

راه اندازی دبیرخانه های کیفیت بخشی به دروس در وزارت آموزش و پرورش

 مرضیه مسگر زاده روز دوشنبه در افتتاحیه گردهمایی دبیران دبیرخانه‌های راهبری دروس دوره اول متوسطه کشور که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز ماه ربیع الاول، از میزبانی شایسته آموزش و پرورش کردستان در برگزاری گردهمایی تشکر کرد و گفت: کردستان شریک قوی ستاد وزارت در اجرای برنامه‌های کشوری است و اولین گام برای برگزاری جلسات حضوری، با همکاری استان کردستان آغاز شده است.

وی در ادامه به سابقه فعالیت و جایگاه گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش و دفاتر ستادی آموزش اشاره کرد و گفت: در گروه‌های آموزشی، جدای از تشکیلات اداری و متفاوت با سایر واحدها، تعدادی از معلمان سرآمد با عنوان اعضای گروه در دروس مختلف همکاری داشته‌اند.

مسگر زاده با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نحوه فعالیت گروه‌های آموزشی، فراز و فرود این بخش و تلاش‌های لازم به منظور پیشبرد امور، گفت: به منظور پیگیری فعالیت‌ها، دبیرخانه‌های کیفیت بخشی به دروس راه اندازی و آغاز به کار کرد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت افزود: با محوریت و مدیریت استانی، دبیرخانه‌های کشوری دروس به شرکای استانی ستاد تبدیل شده و امروز ۱۵ دبیرخانه کشوری دروس مختلف در استان‌ها مستقر و نقش ستادی را ایفا نموده و سرآمدی را به تصویر می کشند.

وی با بیان اینکه تغییر روش به گونه‌ای هدایت شده که بهترین شکل اجرایی را نسبت به گذشته داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر از توانمندی معلمان و ظرفیت‌های استانی به خوبی در قالب دبیرخانه‌های دروس استفاده می‌شود.

مسگر زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قابلیت دبیرخانه‌های کشوری دروس، بهره گیری کامل از ظرفیت دبیرخانه‌ها را نیازمند حمایت مدیران کل استان‌ها دانست و با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری درس ادبیات فارسی در استان فرهنگی کردستان و سرآمدی آن در میان سایر دبیرخانه‌های دروس، گفت: بر اساس روال، پس از سپری شدن سه سال از فعالیت دبیرخانه‌ها، مسئولیت آنها به استان دیگر واگذار می‌شود، اما برای توانمندی بالای کردستان و همکاران این دبیرخانه و تلاش‌های صورت گرفته، اقدامی برای تغییر محل دبیرخانه ادبیات انجام نشده است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت هم چنین به مرجعیت دبیرخانه‌های دروس در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: امروز سازمان پژوهش هر قدمی که می‌خواهد در راستای کتاب‌های درسی بردارد از دبیرخانه‌های دروس نظر و پشتیبانی می‌خواهد و نظر تخصصی دبیرخانه‌های کشوری در اولویت قرار دارد و به تصویب برنامه‌ها کمک می‌کند.

وی نتایج کسب شده در این حوزه را مرهون حرکت سازمان یافته و تخصصی و دغدغه افراد و جایگاه انکار ناپذیر دبیرخانه‌های راهبری دروس عنوان کرد و آن را ارزشمند دانست.

مسگر زاده در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از دبیرخانه درس ادبیات فارسی مستقر در استان کردستان و سایر دبیرخانه‌های دروس در سطح کشور، بر اهتمام بیشتر و ارتقا جایگاه دبیرخانه‌ها تحت نظارت استان و ستاد تأکید کرد و گفت: امیدواریم روز به روز دبیرخانه‌های دروس تقویت و مرجعیت آنها حفظ شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه