ارسال به دیگران پرینت

وزارت آموزش و پرورش | صدا و سیما | آموزش تلویزیونی

پخش روزانه ۱۵ ساعت آموزش برای دانش آموزان در مدرسه تلویزیونی

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ساعت آموزش شامل هشت برنامه درسی برای دوره ابتدایی و ۱۵ برنامه درسی برای دانش آموزان دوره متوسطه از مدرسه تلویزیونی پخش می‌شود.

پخش روزانه ۱۵ ساعت آموزش برای دانش آموزان در مدرسه تلویزیونی

محمدرضا سیفی نماینده معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در صدا و سیما روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با بیان اینکه فراگیری تلویزیون برای آموزش مناسب است، افزود: مدرسه تلویزیونی در سال تحصیلی جدید حتی با گشایش مدارس و کلاس‌های حضوری دانش آموزان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طرح مدرسه تلویزیونی را سه سال پیش در زمان تعطیلی یک هفته‌ای مدارس به دلیل آلودگی هوا در نامه‌ای به مدیر شبکه آموزش سیما مطرح کرد اما پس از تعطیلی مدارس از اسفند سال ۹۸ و در دوران شیوع کرونا نقش تلویزیون و مدرسه تلویزیونی بسیار موثر و مهم شد، چرا که ۸۰ درصد مردم و شهروندان به تلویزیون دسترسی دارند.

نماینده معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در صدا و سیما با تاکید بر اینکه آموزش تلویزیونی گام بسیار بلندی در تحقق عدالت آموزشی است، گفت: دانش آموزان تا کنون در مناطق سخت گذر و لازم توجه از کیفیت آموزشی کلیشه‌ای برخوردار بودند و دروس آنها توسط سرباز معلم تدریس می‌شد، اما پس از مدرسه تلویزیونی از آموزش با کیفیتی‌تری برخوردار شدند.

سیفی یادآور شد:دانش آموزان بواسطه مدرسه تلویزیونی با روش معلمان با تجربه آشنا شدند که تا کنون به آن آشنایی نداشتند اما در میان تعاملی نبودن این آموزش از معضلات آن محسوب می‌شود که امیدواریم با قول دوسالانه مسوولان تلویزیون برای رفع خلاهای موجود، مشکل تعاملی شدن حل شود.

وی ادامه داد: قرار بود بواسطه ابزار موبایلی با عنوان هفت، امکان ارتباط همزمان دانش آموزان و معلم با پخش تلویزیونی ایجاد شود که معلم بتواند به این واسطه به صورت زنده به سوالات دانش آموزان پاسخ دهد.

ساده سازی مفاهیم با وسایل کمک آموزشی و بازی

رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما با بیان اینکه امسال در برنامه تلویزیونی تغییراتی ایجاد می شود، توضیح داد: سال گذشته یک شخصیت عروسکی ساعت ۱۰ و 30 دقیقه صبح برای آموزش دوره ابتدایی روی آنتن می رفت، امسال به دلیل فشردگی کنداکتور شخصیت عروسکی از برنامه حذف شده است.

سیفی تصریح کرد: اما همچنان بازی دربرنامه‌ آموزشی دانش‌آموزان وجود دارد، معلم  به عنوان مروج علم باید دروس را ساده سازی کند تا مفاهیم برای دانش آموزان قابل فهم شود، تصمیم گرفته شد که معلمین برای ساده سازی دروس از انواع بازی و وسایل کمک آموزشی بهره مند شوند.

وی همچنین گفت: امسال آموزش درس هدیه‌های آسمانی از شبکه قرآن پخش می شود، همچنین  درس فارسی و ریاضی برای ناشنوایان روزهای جمعه پخش می‌شد که امسال به دلیل تغییر و فشار برنامه کنداکتور شبکه آموزش این برنامه را حذف کرده است.

وی ادامه داد: برای پخش دوباره این برنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور باید وارد گود شده و درخواستی برای پخش مجدد آموزش ناشنوایان داشته باشد.

معرفی ۵۵ معلم به صدا و سیما

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: همچنین حدود ۵۵ معلم برای تدریس کتاب‌های دوره ابتدایی امسال به تلویزیون معرفی شدند که از این میان ۴۵ نفر انتخاب شدند.

سیفی خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی امید در ۲ سال گذشته، برنامه‌های آموزشی شبکه‌های دیگر را بازپخش می‌کرد اما امسال در کنار شبکه‌های آموزش و قرآن قرار می گیرد که این موضوع خوبی است.

به گزارش ایرنا، مدرسه تلویزیونی ایران از اسفند ماه سال ۹۸ بلافاصله پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را آغاز کرد. هرچند که به دلیل تعاملی نبودن این نوع آموزش نتوانست پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش‌آموزان باشد، اما با توجه به همگانی بودن دسترسی به تلویزیون، توجه دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایر را به خود جلب کرد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه