ارسال به دیگران پرینت

علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان را بشناسید

بیماری‌های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند که هر یک از آنها با دیگری تفاوت دارد.

علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان را بشناسید

بیماری‌های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند و گروهی از اختلالات قلبی عروقی از جمله ریتم غیرطبیعی قلب، سندرم مارفان، بیماری قلبی مادرزادی، حملات قلبی و نارسایی قلبی از جمله شرایطی است که اغلب در این دسته قرار می‌گیرند. براین اساس، مردم در مورد این گروه از بیماری‌ها گیج شده و اغلب آن‌ها را یکسان می‌دانند.

در حالی که هر یک از آن‌ها متفاوت است و علائم و روش‌های پیشگیری متفاوتی دارد تا تمایز بین این شرایط آسان‌تر شود. در این گزارش برخی شایعات در رابطه با نارسایی قلبی مطرح می‌شود:

شایعه: نارسایی قلبی یک حمله قلبی است

واقعیت: هرچند نارسایی قلبی و حمله قلبی در گروه بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. حمله قلبی به انسداد ناگهانی جریان خون به قلب شما اشاره دارد، در حالی که نارسایی قلبی یک بیماری مزمن و پیشرونده است که در آن قلب قادر به پمپاژ موثر خون نیست.

با این حال، حمله قلبی می‌تواند باعث نارسایی قلبی شود و با بسیاری از عوامل خطر دیگر برای نارسایی قلبی، از جمله سایر بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های ریوی یا کلیوی، دیابت، چاقی یا شیوه‌های زندگی ناسالم همراه باشد.

شایعه: نارسایی قلبی علائم هشداردهنده‌ای ندارد

واقعیت: علائم زیادی در ارتباط با نارسایی قلبی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید، علاوه بر شناسایی عوامل خطر، مانند سابقه خانوادگی و شرایط همراه، که می‌تواند شما را در معرض افزایش خطر نارسایی قلبی قرار دهد.

شایع‌ترین علائم عبارتند از تنگی نفس ، خستگی ، افزایش زمان بهبودی پس از ورزش و تورم مچ پا. علائم کمی کمتر شایع عبارتند از سرفه شبانه، احساس نفخ، گیجی، تپش قلب، افسردگی، سرگیجه، ضربان قلب نامنظم، از دست دادن اشتها و از دست دادن هوشیاری موقت (سنکوپ).

شایعه: نارسایی قلبی فقط افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

واقعیت: اگرچه نارسایی قلبی در افراد مسن شایع‌تر است، اما افراد جوان نیز می‌توانند دچار نارسایی قلبی شوند.

بیماران جوانتر نارسایی قلبی (۵۵- ۱۸ سال) بیشتر دچار بیماری‌های همراه مانند چاقی و میوکاردیت، بیماری‌های مادرزادی قلب و کاردیومیوپاتی می‌شوند که خطر نارسایی قلبی زودرس را افزایش می‌دهد و بنابراین، وضعیت آن‌ها باید مدیریت و این عوامل خطر و تسکین علائم برای بهبود کیفیت زندگی آن‌ها درمان شود.

علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان را بشناسید

شایعه: نارسایی قلبی "پایان راه" است و نمی‌توان آن را مدیریت کرد

واقعیت: نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب شما کار خود را متوقف کرده است و مطمئناً "پایان راه" نیست. اگرچه درمان خاصی وجود ندارد، اما می‌توان آن را درمان کرد و علائم را اغلب می‌توان به طور مؤثر مدیریت کرد.

با مدیریت موثر بیماری، از جمله تسکین یا تثبیت علائم، بیماران همچنان می‌توانند از درمان برای داشتن کیفیت بهتر زندگی بهره‌مند شوند. این بیماری معمولاً از طریق یک برنامه درمانی جامع، که شامل دارو‌ها یا روش‌های جراحی و تغییر شیوه زندگی است، مدیریت می‌شود. ورزش و اصلاح رژیم غذایی پایبندی به درمان و تغییر شیوه زندگی برای مدیریت موثر شرایط شما ضروری است.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه