ارسال به دیگران پرینت

رژیم غذایی فست دنیل چیست و آیا سالم است؟

برای بسیاری از مردم، غذا‌هایی که می‌خورند تا حد زیادی ریشه در فرهنگ و اعتقادات مذهبی آن‌ها دارد.یکی از سبک‌های غذایی با ریشه‌های مذهبی رژیم غذایی فست دنیل است که شامل یک روزه ۲۱ روزه بر اساس داستانی در کتاب دانیال نبی می‌شود.

رژیم غذایی فست دنیل چیست و آیا سالم است؟

برای بسیاری از مردم، غذا‌هایی که می‌خورند تا حد زیادی ریشه در فرهنگ و اعتقادات مذهبی آن‌ها دارد.یکی از سبک‌های غذایی با ریشه‌های مذهبی رژیم غذایی فست دنیل  است که شامل  یک روزه  ۲۱ روزه بر اساس داستانی در کتاب دانیال نبی می‌شود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، چه مذهبی باشید و چه غیر غیر مذهبی، بسیاری از مردم می‌گویند این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند، انرژی را افزایش می‌دهد و احساس فوق العاده‌ای در آن‌ها ایجاد می‌کند.

این رژیم که به رژیم فست دنیل یا دانیل معروف است، بر اساس داستان کتاب مقدس در کتاب دانیال نبی طراحی شده است. در داستان، دانیال پیامبر عهد عتیق است که در جوانی تحت اسارت پادشاه بابل،   نبوکدنصر قرار می‌گیرد.

رژیم غذایی فست دنیل چیست و آیا سالم است؟

دانیال نبی که به خدا اعتقاد دارد، غذا‌های غنی و دلپذیر ارائه شده توسط پادشاه، مانند گوشت، لبنیات  و سایر خوراکی‌های گرانقیمت را رد می‌کند. در عوض، دانیال و دوستانش غذا‌هایی را انتخاب می‌کنند که معتقدند خداوند مقرر کرده به مدت ۱۰ روز مصرف کنند.

رژیم غذایی آن‌ها شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات (لوبیا)، غلات کامل و آب است. به طور خاص، این رژیم غذایی به شدت بر اساس حبوبات است که به عنوان منبع اصلی پروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پایان ۱۰ روز، دانیال نبی و دوستانش از نظر روحی و جسمی، قوی‌تر و سالم‌تر از همه اطرافیان خود هستند. دانیال از این رژیم کوتاه مدت برای نشان دادن ایمان و مقاومت خود درباره طعام گوارا استفاده می‌کند. اما در حال حاضر بسیاری از مردم از آن به عنوان رژیم موقت، کوتاه مدت سریع یا "سم زدایی" و مقاومت برابر شیوه زندگی مدرن استفاده می‌کنند و  شامل رژیم غذایی سخت گیاهی به مدت ۱۰ تا ۲۱ روز است.

رژیم غذایی فست دنیل چیست و آیا سالم است؟

غذا‌هایی که باید بخورید:

لوبیا و عدس. همه انواع مجاز است.

آجیل و دانه ها. همه انواع مجاز است، به جز مواردی که نمک اضافه شده اند.

میوه‌ها و سبزیجات. همه انواع مجاز است.

روغن‌ها و چربی ها. فقط روغن‌های گیاهی مجاز است، و فقط در مقادیر کم، مانند روغن زیتون، آووکادو، بادام زمینی، نارگیل، دانه انگور، کلزا، گردو و روغن کنجد

غلات کامل، جو، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، بلغور، ارزن، جو دوسر، ذرت بوداده ساده، کینوا، چاودار، ماکارونی غلات کامل، گندم کامل و برنج

همه گیاهان تازه و خشک شده و ادویه جات پ، هرچند که نمک باید کم مصرف شود

آب باید نوشیدنی اصلی شما باشد. نوشیدنی‌های گیاهی شیرین نشده مانند آب میوه در مقادیر کم مجاز است

غذا‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کرد:

در اینجا غذا‌هایی وجود دارد که باید در رژیم غذایی از آن‌ها اجتناب کنید:

گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ. محصولات حیوانی ممنوع است

محصولات لبنی. از مصرف لبنیات، از جمله شیر، پنیر، ماست و بستنی باید اجتناب کرد

مصرف انواع شیرین کننده‌های مصنوعی

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه