ارسال به دیگران پرینت

رژیم غذایی انسان‌های اولیه به کاهش وزن شما کمک میکند

تا به حال دقت کرده اید که در طول روز چه میزان خوراکی‌های فرآوری شده و ناسالم می‌خورید؟ این رژیم غذایی تفاوت‌هایی آشکار با رژیم غذایی نیاکان ما دارد.

رژیم غذایی انسان‌های اولیه  به کاهش وزن شما کمک میکند

شاید از استدلال ما متعجب باشید، اما مدافعان این فرضیه معتقدند که بیماری‌های مدرن با رژیم غذایی غربی و فست فودی مرتبط است، زیرا طرفداران معتقدند بدن انسان برای  خوراکی‌های فرآوری شده تکامل نیافته است.

 

رژیم پالئو یا رژیم انسان‌های اولیه، از خوردن غذا‌های کامل، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی  و آجیل حمایت می‌کند. مصرف غذا‌های فرآوری شده، غلات، شکر و لبنیات را محدود می‌کند، اگرچه برخی از نسخه‌های محدود کننده برای برخی محصولات لبنی مانند پنیر اجازه می‌دهد.

کاهش وزن: مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی انسان‌های اولیه می‌تواند به کاهش وزن و کاهش چربی‌های مضر شکم کمک کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه ۳ هفته‌ای، ۱۴ بزرگسال سالم که از رژیم غذایی انسان‌های اولیه پیروی می‌کردند به طور متوسط ​​۵.۱ پوند (۲.۳ کیلوگرم) وزن کم کردند و دور کمر خود را-که نشان دهنده چربی شکم است-به طور متوسط ​​۰.۶ اینچ (۱.۵ سانتی متر) کاهش دادند.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که رژیم غذایی انسان‌های اولیه، ممکن است نسبت به رژیم‌های رایج مانند رژیم مدیترانه‌ای و رژیم‌های کم چرب سیر کننده‌تر باشد. این ممکن است به دلیل محتوای بالای پروتئین آن باشد.

 

سایر مزایا: پیروی از رژیم غذایی انسان‌های اولیه ممکن است چندین عامل خطر بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا، کلسترول و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

معایب: اگرچه رژیم غذایی پالئو سالم است، اما چندین گروه غذایی مغذی، از جمله حبوبات، غلات کامل و لبنیات را محدود می‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه