ارسال به دیگران پرینت

در دیدار با فرماندهان ارتش مطرح شد؛

وزارت ارشاد برای فعالیت‌های مشترک هنری با ارتش همکاری می‌کند

نشست هم‌اندیشی بررسی همکاری های مشترک فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

وزارت ارشاد برای فعالیت‌های مشترک هنری با ارتش همکاری می‌کند

نشست هم اندیشی بررسی فعالیت‌های مشترک فرهنگی هنری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه روز شنبه سوم مهر ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام حسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعدادی از فرماندهان ارتش و تعدادی از مدیران فرهنگی برگزار شد.

خرم طوسی فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش اسلامی ایران هم در این برنامه توضیح داد: در پرتو این ملاقات و مذاکره قرار بود ظرفیت‌های ارزشمند و بزرگی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران پیرامون حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد بیشتر تبیین شود.

امیردریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: هدف این جلسه بنا بر تدبیر فرمانده ارتش جمهوری اسلامی عرض تبریک برای جناب اسماعیلی برای انتصاب در سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امیدواریم در مدت مسئولیت شما شاهد پیشرفت‌های پیش از بیش در عرصه‌های فرهنگ و هنر باشیم. هدف دوم ما هم ایجاد بستری‌های فرهنگی هنری میان ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم در آینده نزدیک با برگزاری جلسات کارشناسی بیشتر بتوانیم این هم‌افزایی مشترک را به وجود بیاوریم.

پس از صحبت‌های دریادار سیاری حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ خرم طوسی رییس هیات مدیره بنیاد تعاون ارتش، امیر سرتیپ مختار زاده معاون فناوری ارتباطات ارتش، امیر سرتیپ شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، امیر سرتیپ کریم خانی معاون روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ نصراللهی مدیر اداره علوم و تحقیقات ستاد ارتش جمهوری اسلامی به نکاتی از جمله استفاده از ظرفیت‌های مختلف ارتش در حوزه‌های مختلف سینمایی، موسیقایی، هنرهای نمایشی و فرهنگی در همکاری با وزارت ارشاد، ایجاد یک مسیر مشترک برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی هنری جوانان کشور، نقش ارتش در همکاری با مرکز توسعه فناوری‌های دیجیتال وزارت ارشاد برای حوزه‌های مختلف دیجیتال و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، هم افزایی فرهنگی علمی وزارت ارشاد با ارتش جمهوری اسلامی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به موضوع سربازی به عنوان یک فرآیند مهم فرهنگی در تربیت نسل جوان با همکاری و هم افزایی با وزارت ارشاد، توسعه فرهنگ قرآنی در تربیت نسل جوان با اتکا نشاط فردی و اجتماعی اشاره کردند.

دستگاه تبلیغاتی ما از بازنمایی دلاوری‌های ارتش عقب مانده است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه نشست گفت: خوشحالم که در ایام هفته دفاع مقدس این جلسه در حال برگزاری است؛ ذهن من مملو از خاطرات جان‌فشانی‌های ارتش در طول سالیان جنگ هشت ساله است.

وزیر ارشاد ادامه داد: متاسفانه دستگاه تبلیغاتی ما از بازنمایی دلاوری‌های ارتش جا مانده و آنطور که شایسته ارتش است نتوانسته‌ایم حماسه سربازان قهرمان و دلاوری‌ها و رشادت‌های ارتش را به نسل امروزی معرفی کنیم. این قصور را در حوزه فرهنگ و هنر داریم و انشالله از سرفصل‌های اصلی کار ما در وزارت ارشاد، کمک به دوستان عزیزمان در ارتش است تا وظیفه‌ای که در حوزه‌های مختلف هنر داریم را به کار بگیریم که در کنار عزیزان ارتش بخشی از این دین را بتوانیم ادا کنیم.

وی ادامه داد: تصورم این است که در این زمینه دچار عقب ماندگی هستیم. نسلی که امروز در کشور حضور دارد دفاع مقدس را ندیده و برای او روایت‌ها است که می‌ماند و باید بخشی از این کار را در دوره پیش رو با همکاری دوستان در ارتش انجام دهیم. به هر حال ارتش یک سازمان بزرگ است و در کنار وظایف دفاعی و نظامی، و نقش بی‌بدیل‌اش در پاسداری ارزش‌های کشور، سابقه مهمی در حوزه فرهنگ و هنر دارد. از جنبه و سابقه معلمی‌ام می‌گویم که در بسیاری از شاخه‌های جدید فرهنگ و هنر، ارتش زمینه‌ساز ورود آنها به کشور بوده. مانند موسیقی که از طریق حوزه نظامی وارد کشورمان شدند. بعد از انقلاب هم ارتش توانسته بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را پوشش دهد. امروز برخی از حوزه‌های هنری منحصر به خدمات ارتش است. مانند موسیقی که بخشی از ظرفیت‌های آن در اختیار ارتش قرار دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه ظرفیت‌های ارتش استعدادهایی هستند که همه ما را امیدوار به کارهای بزرگ در سال‌های پیش رو می‌کند، ادامه داد: هدف ما هم افزایی همه جانبه نیروها و ظرفیت‌های بین دستگاه‌های درون و بیرون دولت است. ما هم مثل شما سرباز رهبر انقلاب هستیم و افتخار ماست که خودمان را در کنار شما سربازان فرهنگی رهبری بدانیم. یک لباس واحد سربازی بر تن ماست که سربازی نایب امام عصر است. من به نمایندگی از مجموعه همکارانم در وزارت ارشاد که مجموعه‌ای متنوع و منحصر از نظر ماموریت‌هاست، می‌گویم که در اینجا خدمت شما هستیم تا بنشینیم و از کلی‌گویی‌ها فاصله بگیریم و برای تفاهم‌نامه‌ها برنامه اقدام تعریف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کار برای انقلاب و نظام و شهدا، جای نگاه بخشی و جناحی ندارد گفت: ما آماده‌ایم با تمام توان و ظرفیت خودمان کمک کنیم. ارتش از مجموعه‌های بی‌بدیل در سرمایه‌های اجتماعی است و در تمامی پیمایش‌ها در ردیف نخست نهادهای نظامی و غیر نظامی اعتماد عمومی مردم است. این فضا را برای کارهای مهم فرهنگی و آموزشی فراهم می‌کند و ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم و حضورتان را به فال نیک می‌گیریم که انشالله مطلع اقدامات مشترک باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه