ارسال به دیگران پرینت

نگاهی به افسانه‌های سلامتی (قسمت دوم)

در جهان امروز، انواع و اقسام توصیه‌ها وجود دارد که سعی می‌کند ما را وادار به تغذیه سالم‌تر و حفظ فرم اندام خود کند. اما برخی از نظرات تغذیه سالم به عنوان واقعیت ارائه شده در واقع گمراه کننده، قدیمی یا کاملاً اشتباه هستند.

نگاهی به افسانه‌های سلامتی (قسمت دوم)

در جهان امروز، انواع و اقسام توصیه‌ها وجود دارد که سعی می‌کند ما را وادار به تغذیه سالم‌تر و حفظ فرم اندام خود کند. اما برخی از نظرات تغذیه سالم به عنوان واقعیت ارائه شده در واقع گمراه کننده، قدیمی یا کاملاً اشتباه هستند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث آنلاین، گاهی تشخصی اشتباهات بهداشتی و سلامتی از توصیه‌های علمی واقعی چندان ساده نیست، در ادامه به چند افسانه در مورد تغذیه سالم می‌پردازیم که باید آن‌ها را کنار بگذارید:

شکر

شکر، کودکان را بیش فعال می‌کند

این ایده که قند باعث بیش فعالی می‌شود در واقع مدت‌ها پیش رد شد. محققان می‌گویند میزان بالای قند، نوعی سوگیری شناختی است، در یک تحقیق جداگانه که به مادران گفته شد دوز زیادی قند به فرزندانشان داده شده است، آن‌ها را بیش از حد فعال توصیف کردند، حتی اگر به بچه‌ها فقط دارونما داده شده بود.

دیابت

شکر عامل اصلی دیابت نوع ۲ است

سازمان دیابت بریتانیا می‌گوید غذا‌های حاوی قند بالا کالری اضافی را افزایش می‌دهند و این به جای قند است که مستقیماً می‌تواند پانکراس چرب را ایجاد کند که به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ منجر می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد که نوشیدنی‌های شیرین با دیابت ارتباطی ندارند و تأثیری بر وزن بدن ندارد. اما ایده خوبی است که مصرف قند خود را به دلایل دیگر مرتبط با سلامتی محدود کنید.

ویتامینc

ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند

بر اساس یک بررسی جامع، مکمل ویتامین C برای بسیاری از افراد میزان سرماخوردگی را کاهش نمی‌دهد. با این حال، ممکن است به برخی از افراد، مانند دوندگان ماراتن، برای انجام تمرینات شدید بدنی کمک کند.

قارچ

هیچ منبع گیاهی ویتامین D وجود ندارد

قارچ‌ها در واقع می‌توانند حاوی مقادیر بسیار خوبی از ویتامین D باشند، اما به شرطی که در معرض نور خورشید قرار گرفته باشند. برخی از آن‌ها قبلاً تحت روش رشد با اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته اند (در این صورت ذکر می‌شود که آن‌ها روی برچسب غنی شده با ویتامین D هستند). در غیر این صورت، می‌توانید آن‌ها را به مدت یک ساعت قبل از صرف غذا در کنار یک پنجره آفتابی قرار دهید.

شیر گیاهی

جایگزین‌های شیر گیاهی سالم‌تر هستند

برخی از جایگزین‌های شیر گیاهی، مانند جو دوسر، ممکن است سازگار با محیط زیست باشند، اما سالم‌تر از لبنیات نیستند. بیشتر آن‌ها بخشی از پروتئین شیر لبنی (استثناء سویا) و مقدار کمی یا بدون کلسیم و ویتامین B۱۲ هر دو به مقدار زیاد در شیر گاو یافت می‌شود. اگر از گیاه جایگزین شیر استفاده می‌کنید، همیشه بررسی کنید که آیا این مواد مغذی اضافه شده است یا خیر.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه