ارسال به دیگران پرینت

خواص زیتون سیاه برای زنان باردار

زیتون سیاه و روغن آن نقشی اساسی در رشد و نمو جنین در طول دوران بارداری دارند.

خواص زیتون سیاه برای زنان باردار

 ترکیبات غذایی زیتون سیاه و سبز تقریباً یکسان است. بزرگترین تفاوت غذایی در میزان سدیم آنها است - زیتون سبز دو برابر بیشتر از زیتون سیاه دارای سدیم است. تفاوت رنگ زیتون ها اولا به این دلیل است که قبل از رسیدن زیتون آنها را می چیند البته تحت تأثیر روش های فرآوری نیز قرار می گیرند.

میزان مصرف زیتون سیاه:

به زیتون سیاه اجازه می دهند تا روی درخت به اندازه کافی برسد. زیتون های سیاه هم در محلول قلیایی خوابانده می شوند تا تلخی طبیعی آنها را از بین ببرند، بعد به واسطه محلول آب نمک طعم آنها بهبود می یابد. زیتون سیاه بر اساس اندازه درجه بندی می شود. مقدار 15 گرم برای مصرف یک وعده حاوی شش عدد زیتون کوچک، پنج عدد متوسط، چهار عدد بزرگ، سه عدد خیلی بزرگ یا درشت، دو عدد بسیار بزرگ، یک زیتون فوق العاده بزرگ ، 2 قاشق غذاخوری زیتون بریده شده یا 1 و 1/3 قاشق غذاخوری زیتون سیاه خرد شده است.

    با اهمیت ویتامین دی در پیشگیری از سقط جنین آشنا شوید

    علائم عجیب مسمومیت با ویتامین D

خواص زیتون سیاه برای زنان باردار

زیتون و روغن آن نقشی اساسی در رشد و نمو جنین در طول دوران بارداری دارند. مطالعات نشان میدهد، رشد فرزندان مادرانی که در دوران بارداری از زیتون و روغن زیتون استفاده کردند از لحاظ قد و وزن و رفتار بهتر هست از آنجایی که جنین برای رشد به ویتامین E نیاز دارد با وجود اینکه این ویتامین در روغن زیتون چندان فراوان نیست، اما کیفیت کافی را به علت مقاومتش در مقابل اکسیداسیون دارا می باشد. لذا استفاده از روغن زیتون در دوران بارداری بسیار موثر می باشد.

اطلاعات تغذیه ای زیتون سیاه و سبز

یک وعده 15 گرمی زیتون سبز حاوی 20 کالری است ، در حالی که زیتون سیاه حاوی 25 کالری است. این کالری ها عمدتا از چربی تأمین می شوند - 2 گرم چربی کل ، یعنی کمتر از 0.5 گرم چربی اشباع یا چربی چند غیر اشباع و 1.5 گرم چربی تک غیر اشباع سالم برای قلب. در یک وعده کمتر از 0.5 گرم پروتئین ، 1 گرم کربوهیدرات ، 0.5 گرم فیبر و هیچ کلسترول یا چربی ترانس وجود ندارد. مقدار پیشنهادی برای یک وعده فقط حاوی مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی است - یعنی 2 درصد از مقدار روزانه ویتامین E و 1 درصد DV برای ویتامین A.

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه