ارسال به دیگران پرینت

وزیر جهاد کشاورزی:

حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون است

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون در حوزه باغبانی تاکید کرد.

حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون است

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های باغبانی، با اشاره به این که تنوع تشکل‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، این اجازه به وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا تشکل‌ها و اتحادیه‌ها را به سمت وحدت پیش ببرد.

وی افزود: این آشفتگی و پراکندگی در تشکل‌ها باعث کاهش قدرت در حوزه کشاورزی شده است در حالی که در صنعت این پراکندگی وجود ندارد و باید این شرایط ساماندهی شود.

ساداتی نژاد با بیان این که هر تصمیم برای این حوزه باید با حضور تشکل‌ها انجام شود، عنوان کرد: اگر قرار است تصمیمی برای بخش کشاورزی گرفته شود، باید با مشارکت تشکل‌ها باشد، چراکه در انتهای کار هم تصمیم ما باید توسط این افراد اجرا شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیازمند قدرت هستیم و باید برای حضور و فعال‌تر شدن تشکل‌ها سازوکار تعریف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که مباحث بسیار زیادی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: باید تکثر در تشکل‌ها را برطرف تا بتوانیم به تمام حوزه‌ها ورود کنیم که این کار با کمک خود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که بخش کشاورزی بسیار ثروتمند است، گفت: ما نیاز داریم با همفکری، انتقال دانش و فناوری و افزایش قدرت، جایگاه بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

ساداتی نژاد با بیان این که در حوزه باغبانی دچار عقب ماندگی هستیم، خاطرنشان کرد: باید با همفکری تشکل‌ها و ایجاد اتحاد در این زیربخش، عقب ماندگی را در اسرع وقت جبران کنیم.

وی تاکید کرد: حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون است.

در این نشست، رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌ها مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کردند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه