ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور اعلام کرد:

بسیاری از استان‌ها پیک کرونا را رد کردند

وزیر کشور از عبور استان‌های زیادی از پیک کرونا ظرف روزهای گذشته خبر داد.

بسیاری از استان‌ها پیک کرونا را رد کردند

احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: جلسه قرارگاه مقابله با کرونا امروز سه‌شنبه با حضور همه اعضا برگزار و در مورد اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بحث شد که بعضاً با نسبت‌های مورد رضایت اجرا نمی‌شود. لذا باید تلاش کرد اجرای این دستورالعمل‌ها بهتر شود و در این زمینه قرارگاه مدیریت کرونا موظف به پیگیری است.

وی افزود: بسیاری از استان‌ها پیک کرونا را رد کردند و آمارها در حال نزول هستند ولی یکی دو استان مشکل داشتند که تذکر داده شده تا در آن استان‌ها به‌گونه‌ای عمل شود که ابتدا کاهش پیدا کند. عدد قابل توجهی واکسن وارد کشور شده و سرعت عمل در تزریق واکسن افزایش پیدا کرده است. مقرر شد با هماهنگی وزارت بهداشت و بسیج تزریق واکسن دو برابر شود و در این حوزه خانه‌های بهداشت هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور درخصوص پرداخت معوقات کادر درمان گفت: سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی تقبل کردند تا مبالغی از کارانه و مطالبات کادر درمان پرداخت شود و مابقی را به طور قسطی در ماه‌های آینده پرداخت کنند. همچنین برنامه‌ای برای پرداخت معوقات کادر درمانی طراحی شد و سازمان تامین اجتماعی نیز بخشی از مطالبات بیمارستان‌ها را سریعا پرداخت خواهد کرد تا بیمارستان‌ها از نظر ارائه خدمات وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند.

وی ادامه داد: برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا منع تردد شبانه همچنان ادامه دارد. برای دو شبی که برخی عزیزان دچار ابهام شدند که منع تردد لغو شده یا خیر، جریمه آن دو شب کسر خواهد شد و برای کسانی که صرفا برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه می‌کنند با استفاده از کد ملی و همکاری نیروی انتظامی جریمه اعمال نخواهد شد که جزئیات بیشتر به استحضار مردم خواهد رسید.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو ممنوعیت تردد با توجه به عبور از پیک کرونا گفت: باید به عدد قابل قبولی برسیم چراکه منطق منع تردد این بود که از دیدارهای شبانه که نقش مهمی در افزایش ابتلا داشت، جلوگیری شود و چون عدد ما علی‌رغم کاهش هنوز قابل توجه است منع تردد تا قبل از رسیدن به عددی قابل قبول ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور درباره ایجاد ابهام درخصوص حکم انتصاب سردار سپهر و حکم رئیسی برای وحیدی گفت: اینها با هم تناقضی ندارد و ما برای اینکه کارها را بتوانیم قوی‌تر و یکپارچه‌تر و ۲۴ ساعته ادامه دهیم قرارگاهی تشکیل دادیم تا مصوباتمان با قدرت بیشتری دنبال شود که مسئولیت آن را به سردار سپهر واگذار کردیم. رئیس‌جمهور حکمی برای آن قرارگاه به من صادر کردند و ما هم برای ساماندهی و پیشرفت بهتر کار این مسئولیت را به سردار سپهر تفیض کردیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه