ارسال به دیگران پرینت

تست PCR رایگان می شود

فرانشیز درمان بیماران کرونایی "صفر" شد

هزینه درمان همه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت تشخیص ابتلا به کرونا و بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان خواهد بود.

فرانشیز درمان بیماران کرونایی "صفر" شد

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی جزئیات پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی را اعلام کرد و گفت که برای انجام رایگان تست PCR، منتظر ابلاغ پروتکل‌های لازم از سوی دبیرخانه شورای عالی بیمه هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر شهرام غفاری در این باره اظهار کرد: هزینه درمان همه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت تشخیص ابتلا به کرونا و بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان خواهد بود.

وی افزود: قبلا یک فرانشیز ۱۰ درصدی می پرداختند که اکنون ۱۰۰ درصد رایگان شده است اما بیماران غیرکرونایی همان ۱۰ درصد فرانشیز را می‌پردازند که البته برای بیماران بالای ۶۵ سال فرانشیز لازم نیست. همچنین بیمه شدگان ساکن در شهرهای فاقد مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی، اگر به بیمارستان دانشگاهی بروند نیز از پرداخت فرانشیز ۱۰ درصدی معاف هستند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره هزینه تست پی سی آر نیز توضیح داد: اگر تست مذکور در مراکز ملکی سازمان انجام شود، رایگان است. تا به امروز مقررات این گونه بود اگر بیمه شده‌ای در مراکز دولتی که از طرف وزارت بهداشت اعلام شده و مجاز هستند، تست بدهد، ۷۰ درصد هزینه را تامین اجتماعی و ۳۰ درصد را بیمه شده می‌پرداخته است و در بخش بستری نیز ۹۰ درصد هزینه تست بر عهده تامین اجتماعی و ۱۰ درصد برعهده بیمه شده بود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه