ارسال به دیگران پرینت

امیرعبداللهیان:

پیام تبریک وزیران امور خارجه کنگو، مغولستان، ایرلند، بورکینافاسو و اندونزی به امیرعبداللهیان

وزیران امور خارجه کنگو، مغولستان، ایرلند، بورکینافاسو و اندونزی در پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به حسین امیرعبداللهیان، اخذ رای اعتماد از مجلس و آغاز به‌کار وی در وزارت امور خارجه را تبریک گفتند.

پیام تبریک وزیران امور خارجه کنگو، مغولستان، ایرلند، بورکینافاسو و اندونزی به امیرعبداللهیان

 «کریستوف لوتوندولا آپالا پن آپالا» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو با ارسال پیامی انتصاب حسین امیر عبداللهیان در سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وی در این پیام تمایل خود برای تقویت بیشتر روابط دوستانه و همکاری با کشورمان را ابراز داشته و برای امیر عبداللهیان در انجام وظایف خود در پست وزارت امور خارجه آرزوی موفقیت کرده است.

خانم «باتس تسگ باتمونخه» وزیر امور خارجه مغولستان، نیز  در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه مغولستان در این پیام ابراز علاقمندی کرد، در جهت تقویت روابط دوستانه دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و مغولستان، به ویژه تقویت تجارت و همکاریهای اقتصادی با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری کند.

«سایمون کاونی» وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند نیز در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار  وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در این پیام با اشاره به همکاری سازنده با کشورمان، بر حفظ گفتگوی مستمر با وزیر امور خارجه کشورمان و تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

«آلفا بری» وزیر امور خارجه جمهوری بورکینافاسو هم در پیامی خطاب به  حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو در این پیام برای همکاری با امیر عبداللهیان درجهت تحکیم روابط دوستانه دو کشور اعلام آمادگی کرد.

 همچنین خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه اندونزی در این پیام ایران را یکی از شرکای مهم اندونزی در منطقه دانست و افزود: توسعه مناسبات در طول ٧٠سال روابط دیپلماتیک ، زمینه ارتقاء  همکاریهای فیمابین را فراهم کرده است.

خانم «رتنو مرسودی» ابراز امیدواری کرد، دوستی‌ها و همکاریهای میان دو کشور، منجر به ایجاد شرایط مناسبتر برای هر دو ملت به خصوص در دوران پاندمی کرونا شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه