ارسال به دیگران پرینت

رئیسی:

اجازه واردات بی‌رویه لوازم خانگی را نخواهیم داد| آینده را بسیار روشن می‌بینیم

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه داخلی‌سازی باید در کشور رونق بگیرد، گفت: اجازه واردات بی‌رویه در لوازم خانگی که تولید داخل را تحت‌الشعاع قرار دهد را نمی‌دهیم.

اجازه واردات بی‌رویه لوازم خانگی را نخواهیم داد| آینده را بسیار روشن می‌بینیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در نشست با نخبگان، ایثارگران و علمای خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: توفقی است برای بنده و همراهانم که امروز در جمع این مردم هستیم و دوست داشتم در یک اجتماع باشکوه در جمع مردم در شهرهای مختلف استان خراسان‌جنوبی حضور می‌یافتم و از نزدیک عرض سلام و ادب و احترام تک تک آنان می‌داشتم اما شرایط کرونایی اجازه برگزاری چنین اجتماعی را نمی‌دهد.

وی بیان داشت: آنجایی که میدان عمل به وظیفه الهی و سیاسی مطرح است حقیقا مردم استان خراسان‌جنوبی حضوری مثال‌زدنی دارند و خیلی خوش می‌درخشند در همه ادوار نمونه وظیفه‌شناسی و بصیرت و نگاه به آینده کشور هستند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان آیت‌الله عبادی در خصوص اینکه برای مردم وضع موجود، عدد و رقم وضیعت اقصادی و شاخص‌هایی که تحویل دولت جدید شده برای مردم تبیین شود، گفت: بسیار سخن حقی است و باید وضعیت موجود را برای مردم ترسیم کنیم.

رئیسی اضافه کرد: از اقتصاددانان، صاحب‌‌نظران و فرهیختگان درخواست دارم حتما در سخنان خود برای مردم و اصحاب حل و عقل وضعیت موجود را تبیین کنند چراکه همه کارشناسان واقف هستند شرایطی که دولت دارند در چه وضعیتی است.

وی رویکرد دولت سیزدهم را کار و تلاش دانست و صریح کرد: همه مسئولان را بسیج کرده‌ایم تا شرایط را به نفع کسب و کار مردم و سفره مردم تغییر دهیم و شرایط جدیدی را در کشور رقم بزنیم.

رئیس جمهور گفت: علی‌رغم مشکلات پیش رو آینده را بسیار روشن می‌بینیم و با کمک مردم و نخبگان و مشارکت همگان به لطف خدا شرایط را در حال تغییر می‌بینیم و با کمک مردم، نخبگان و همه می‌توان شرایط را تغییر داد و به نصرت الهی رسید.

رئیسی اقدام و عمل را امید آفرین دانست و مطرح کرد: اگر سازمان‌های اداری کشور بخواهند در این دوره یک تلاش مضاعف داشته باشند، می‌توانند با کار و تلاش مردم را امیدوار کنند تا مردم مشارکت کنند و این باعث نشاط اجتماعی می‌شود لذا تمام مسئولان از بخشداران تا مقامات بالاتر باید در جامعه امید آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه این استان علی‌رغم کمبود خشکسالی ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند کارساز باشند، گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان باید در عمل انجام شود.

رئیس جمهور مطرح کرد: اقتصاد این استان معدن است و سنگ‌های قیمتی و محصولات کشاورزی مثل زعفران و عناب می‌توانند برای استان سودآور باشند.

رئیسی بر لزوم تشکیل ستاد احیای قنوات در استان تأکید و بیان داشت: باید این ستاد در استان سریعا تشکیل و مسئولان از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به حضور عشایر در نقلط مختلف به‌ویژه نقاط مرزی، گفت: عشایر غیور و مرزنشینان و مرزبانان صادق ما نشان دادند که متدین هستند و هم امنیت خود و کشورشان را دلاورانه حفظ می‌کنند.

رئیس جمهور به درنظرگرفتن مالیات‌های کمرشکن برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: باید مالیات را برای فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد وضع کنیم و واحدهای مولد باید مالیات کمتری داشته باشند تا رونق داشته باشند و این در دولت برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه داخلی‌سازی باید در کشور رونق بگیرد، بیان داشت: اجازه واردات بی‌رویه در لوازم خانگی که تولید داخل را تحت‌الشعاع قرار دهد را نمی‌دهیم.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه