ارسال به دیگران پرینت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج سازندگی و امور عشایری لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل امور عشایری لرستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و بسیح سازندگی خبر داد.

 سید ضیا موسوی نیا در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی اظهار داشت: استفاده از توان بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های عمرانی ضروری و بسیار اثرگذار است.

وی ضمن تاکید بر تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و اداره‌کل امور عشایر اشاره‌ای به پروژه‌های نیمه تمام کرد و گفت: به دلیل ورود پیمانکار کم سابقه و بی بنیه مالی پروژه‌ها باکیفیت مناسب اجرا نمی‌شود و نیمه کاره رها می‌شود.

مدیرکل امور عشایری لرستان افزود: توان بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی بالا است و استفاده از توان تخصصی بسیج سازندگی یک ضرورت است.

موسوی‌نیا با اشاره به ارتباط بین بسیج سازندگی با مردم گفت: انجام پروژه‌های مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته می‌تواند توسط بسیج سازندگی که از روحیه بسیجی و جهادی برخوردار است با مدیریت جهادی پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

وی گفت: انتظار می‌رود بسیج سازندگی در همه زمینه‌های کاری امور عشایر اعم از پروژه‌های زیربنایی، اشتغالزایی و… در رفع محرومیت‌زدایی مناطق عشایری با این اداره‌کل همکاری کند.

سرهنگ احسان جهانبخش مسئول بسیج سازندگی لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: گروه‌های جهادی دو هزار و ۷۵۰ دسته هستند و ۳۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

وی گفت: این گروه‌ها شامل بهداشت و درمان، پرستاری، مامایی و دندان پزشکی با دارو و ویزیت رایگان، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بوده که در بحث محرومیت‌زدایی، سیل و دیگر حوادث غیر مترقبه با اعتبارات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اعتبارات داخلی خود بسیج سازندگی به کارهای جهادی در مناطق محروم مشغول به خدمت هستند.

مسئول بسیج سازندگی لرستان، ساخت تانکر دستشویی و حمام، ساخت خانه برای محرومان، آبرسانی و واکسیناسیون دام‌های روستاییان و عشایر را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته اعتبارات عمرانی که ادارات در اختیار این نهاد قرار می‌دادند به صورت پیمانی بود ولی در سال ۱۴۰۰ ادارات مکلف شده‌اند و ردیف بودجه‌ای مشخصی برای همکاری با بسیج سازندگی دارند.

جهانبخش با اشاره به شیوه‌نامه مشترک بین اداره‌کل امور عشایر و بسیج سازندگی گفت: با طرح محرومیت‌زدایی در مناطق محروم حوزه عشایری گروه‌های جهادی مشارکت خوبی خواهند داشت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه