ارسال به دیگران پرینت

ما روابط خوبی با سوریه داریم| اجلاس بغداد ۲۸ اوت برگزار می شود

وزیر امور خارجه عراق به موضع گیری درباره علل دعوت نشدن سوریه پرداخت و اعلام کرد که کنفرانس منطقه ای بغداد روز شنبه ۲۸ اوت برگزار می شود.

ما روابط خوبی با سوریه داریم| اجلاس بغداد ۲۸ اوت برگزار می شود

 فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که کنفرانس منطقه‌ای بغداد روز شنبه ۲۸ اوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پاسخ‌های مثبتی از همه کشورهای دعوت شده به این کنفرانس دریافت کرده اند، گفت که عراق از ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت از جمله روسیه برای حضور در این کنفرانس دعوت کرده است و این کشورها سفیر خود را به این کنفرانس خواهند فرستاد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق درباره عدم دعوت عراق از سوریه برای شرکت در این کنفرانس گفت: مساله سوریه مسأله‌ای دارای اختلاف است و دست ما نیست؛ ما روابط خوبی با سوریه داریم و هیچ وقت روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع نکردیم.

وی ادامه داد: در واقع ما در طرح مساله سوریه چه در سطح کشورهای عربی و در سطح بین المللی ذینفع و خواستار بازگرداندن نقش سوریه در همه زمینه‌ها هستیم اما مساله بازگشت سوریه هنوز مسأله‌ای دارای اختلاف است و به نظر من برادران سوری ما این مساله را درک می‌کنند.

وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به این سوال که آیا سوریه نماینده‌ای در این کنفرانس خواهد داشت، گفت: نمی دانم رهبر یا رئیس جمهور معینی مساله سوریه را مطرح خواهد کرد یا خیر اما مساله سوریه در برنامه و دستور کار نیست.

«حسن ناظم»، سخنگوی نخست وزیری عراق نیز تاکید کرد که شنبه ۲۸ اوت کنفرانس منطقه‌ای بغداد برگزار خواهد شد.

وی در این رابطه گفت: این کنفرانس اوج تلاش‌های دیپلماتیک عراق است و دولت توانست مورد قبول صحنه بین الملل قرار بگیرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه