ارسال به دیگران پرینت

خاکسپاری همسر ملکه انگلیس باحاشیه‌هایی مواجه شد

مراسم خاکسپاری پرنس فیلیپ همسر ملکه انگلیس که قرار است فردا (شنبه) برگزار شود، به دلیل اختلافات خاندان سلطنتی با حاشیه‌های فراوانی روبرو شده است.

 خاکسپاری همسر ملکه انگلیس باحاشیه‌هایی  مواجه شد

درحالی که زخم اتهامات اخیر فرزند و عروس ولیعهد انگلیس درباره نژادپرستی در خاندان سلطنتی هنوز التیام نیافته و پرونده رسوایی اخلاقی پرنس اندرو فرزند ملکه، دوباره خبرساز شده است؛ گردهمایی این خانواده را که به گفته برخی سیاستمداران انگلیسی چندان ارج و قربی نزد جامعه ندارند پرحاشیه کرده است.

«هری» نوه ملکه انگلیس و همسرش «مگان» که سال گذشته تصمیم گرفتند از مدار سلطنت خارج شده و اخیرا در مصاحبه‌ای مفصل با یک شبکه خبری آمریکایی، خاندان سلطنتی انگلیس را به نژادپرستی ساختاری و دروغگویی متهم کرده‌اند، برای شرکت در مراسم خاکسپاری پرنس فیلیپ، از آمریکا به انگلیس سفر کرده‌اند.

اما رسانه‌ها می گویند که هری و برادرش ویلیام دوشادوش هم پشت تابوت پرنس فیلیپ حرکت نخواهند کرد.

روزنامه مترو روز جمعه در گزارشی تحت عنوان «متحد در سوگواری با فرسنگ‌ها فاصله» نوشته است: میان این دو شاهزاده که به گفته هری دو مسیر متفاوت در زندگی طی می‌کنند پیتیر فیلیپ پسر عموی آن‌ها حرکت خواهد کرد.

از آنجا که هری به دلیل کناره‌گیری از مسئولیت های سلطنتی نمی‌تواند لباس نظامی بپوشد، او تنها عضو خانواده خواهد بود که در مراسم متفاوت از بقیه ظاهر می‌شود.

اما گفته می‌شود پرنس اندرو فرزند ملکه انگلیس که دو سال پیش به دلیل رسوایی اخلاقی از مسئولیت های سلطنتی کناره‌گیری کرد از ملکه خواسته تا اجازه دهد لباس عالی‌ترین مقام نیروی سلطنتی دریایی را بر تن کند. درخواستی که با انتقادهای زیادی در داخل مواجه شده مبنی بر اینکه او شایستگی چنین لباس و درجه‌ای را ندارد.

اندرو ملقب به «دوک یورک» و پسر دوم ملکه انگلیس آبان‌ماه ۱۳۹۸ در پی افزایش فشارها درباره رابطه او با جفری اپستین سرمایه‌دار آمریکایی متهم به کودک آزاری، از وظایف سلطنتی خود استعفا کرد.

جفری اپستین سرمایه‌گذار ثروتمند اهل نیویورک که به افراد صاحب قدرت نزدیک بود، ششم ژوئیه (۱۵ تیر) برای بار دوم به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" دختران نوجوان برای سوء استفاده جنسی دستگیر شد.

پای پسر ملکه انگلیس زمانی به این پرونده کشیده شد که ویرجینیا جوفری (رابرتس) که هم‌اکنون ۳۶ سال دارد، گفت؛ وقتی زیر سن قانونی بوده، شاهزاده اندرو وی را مورد آزار جنسی قرار داده است. او یکی از شاکی‌هایی بود که در دادگاهی در نیویورک از اپستین شکایت کرده بود.

ویرجینیا جوفری گفته بود که جفری اپستین او را به عنوان یک "برده جنسی" نگه می‌داشته و درباره شاهزاده اندرو نیز افزوده بود: "او خودش می‌داند چه کار کرده است. "

«برنارد جنکین» یک نماینده مجلس عوام انگلیس می‌گوید که خاندان سلطنتی چندان ارج و قربی نزد مردم این کشور ندارند. به گفته او آن‌ها با مشکلات فراوانی در داخل مواجه هستند.

بر اساس برنامه اعلام شده مراسم خاکسپاری ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی در قصر سلطنتی ویندزور برگزار می‌شود. این مراسم به دلیل محدودیت‌های کرونایی با حضور فقط ۳۰ مهمان منعقد می‌شود. با این حال گزارش‌ها حاکیست که حدود ۷۰۰ نیروی ارتش انگلیس برای برقراری امنیت مراسم حضور دارند.

فیلیپ جمعه گذشته پس از چندین ماه مبارزه با عارضه قلبی درگذشت. او اسفند ماه گذشته به دلیل عفونت، به بیمارستان منتقل شد و چندی بعد اعلام شد که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت. حاصل هفت دهه زندگی مشترک فیلیپ و ملکه انگلیس ۴ فرزند، ۸ نوه و ۱۰ نتیجه است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه