ارسال به دیگران پرینت

توافق برگزیت | جانسون برای ادامه سمت نخست وزیری ابراز تمایل کرد

نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت قصد دارد بعد از توافق برگزیت همچنان در این سمت باقی بماند.

توافق برگزیت | جانسون  برای ادامه سمت نخست وزیری ابراز تمایل کرد

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با شبکه خبری «بی بی سی» از قصد خود برای ابقا در این سمت بعد از توافق برگزیت خبر داد.

به نوشته خبر گزاری رویترز، جانسون در پاسخ به این پرسش مجری شبکه «بی بی سی» که آیا قصد دارد در این سمت باقی بماند جواب «آری» داد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه مصاحبه خود با این شبکه انگلیسی با توجه به گونه جهش یافته ویروس کرونا که اولین بار در کشورش کشف شد، از احتمال اعمال محدودیت های سخت تر در هفته های آینده خبر داد.

جانسون در حالی برای ادامه سمت نخست وزیری ابراز تمایل کرده که بررسی های آماری از احتمال شکست حزب محافظه کار به ریاست او در انتخابات سراسری بعدی در انگلیس حکایت دارد.

نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه تحقیقاتی «فوکال دِیتا» طی چهار هفته در ماه دسامبر انجام گرفته و نتایج آن توسط روزنامه «ساندی تایمز» منتشر شد، نشان می دهد که جانسون در انتخابات سراسری بعدی در انگلیس، نه تنها کرسی خود در مجلس عوام بلکه حزب وی اکثریت پارلمان این کشور را از دست می دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق نتایج این نظرسنجی که در آن از بیش از ۲۲ هزار نفر مصاحبه به عمل آمده، دو حزب اصلی سیاسی انگلیس (محافظه کار و کارگر) نمی توانند در انتخابات بعدی به اکثریت کرسی های پارلمان این کشور برسد .

کاهش محبوبیت حزب نخست وزیر انگلیس در حالی است که «استنلی جانسون» پدر او، گفته بود به دنبال دریافت تابعیت فرانسوی است زیرا حفظ رابطه با اتحادیه اروپا مهم است.

انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه هفته گذشته به توافق تجاری پسابرگزیت دست یافتند. این توافق بعد از مذاکرات طولانی میان دو طرف حاصل شد. 

جدایی سیاسی انگلیس از اتحادیه اروپا ۱۱ ماه پیش اتفاق افتاد و از آن زمان بود که دو طرف برای مشخص کردن قواعد پیچیده مربوط به جدایی اقتصادی وارد «دوران انتقالی» یا دوران گذار شدند. 

رسانه های انگلیس هم روز جمعه گزارش دادند که با اجرایی شدن توافق تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا از ساعت ۲۳ به وقت لندن (۰۲:۳۰ به وقت تهران) دوران گذار برگزیت به پایان رسیده و انگلیس بازار واحد اروپا را ترک کرده است.

 

 

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه