ارسال به دیگران پرینت

نخست‌وزیرانگلیس: همه‌گیری کرونا در اروپا اوج می‌گیرد

هم زمان با تشدید آمار مبتلایان به کرونا در اروپا، نخست وزیر انگلیس گفت که این کشور نیز به رغم پیشبرد برنامه واکسیناسیون سراسری، از موج سوم شیوع این ویروس در امان نخواهد بود.

نخست‌وزیرانگلیس: همه‌گیری کرونا در اروپا اوج می‌گیرد

بوریس جانسون روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای بیان داشت؛ همه ما در همه‌گیری کرونا با مشکل یکسانی روبروهستیم. ازمردم نباید تردیدی داشته باشند که ما هم تاثیر موج سوم کرونا را احساس خواهیم کرد.

وی عنوان کرد که تجربیات گذشته نشان داده، هنگامی که همه‌گیری کرونا در اروپا اوج می‌گیرد، پس لرزه‌های آن به انگلیس هم سرایت می‌کند.

نخست وزیر انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که برخی کشورهای اروپایی از احتمال اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی خبر می‌دهند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می‌گوید ممکن است محدودیت‌های کرونا در این کشور یک بار دیگر برقرار شود. ژان کستکس نخست وزیر فرانسه هم از قرنطینه پاریس و ۱۶ استان دیگر این کشور به مدت یک ماه برای مقابله با موج سوم کرونا خبر داد.

آمار مبتلایان به کرونا در حدود ۲۰ کشور اروپایی فزاینده گزارش شده است. مرکز پیشگیری و درمان بیماری اروپا هم گزارش داده که آمار پذیرش بیماران در ۱۵ کشور اروپایی رو به افزایش بوده است.

این درحالیست که تزریق واکسن در اروپا به عنوان یکی از پایه‌های کلیدی راهبرد خروج از قرنطینه با چالش جدی رو برو است. کشور های اروپایی پس از انتشار گزارش‌هایی درباره عارضه تشکیل لخته خون، همچنان با تردید به واکسن شرکت انگلیسی – سوئدی آسترازنکا نگاه می‌کنند. هفته پیش ۱۳ کشور اروپایی از بیم این عارضه، تزریق آسترازنکا را متوقف کردند.

اواخر هفته گذشته، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که این واکسن با خطر لخته شدن خون مرتبط نیست و واکسیناسیون با این ماده باید ادامه یابد. سازمان بهداشت جهانی هم مصرف این واکسن را بی‌خطر ارزیابی و تاکید کرد که این ماده قابلیت بسیاری در پیشگیری از عفونت و کاهش مرگ در اثر کرونا در دنیا دارد.

حالا برخی کشورها گام‌های محتاطانه‌ای را برای از سرگیری واکسن آسترازنکا برداشته‌اند. اداره بهداشت فرانسه واکسیناسیون با محصول آسترازنکا را تنها برای افراد بالای ۵۵ سال مجاز کرده است. علت این تصمیم گزارش‌هایی عنوان شده که نشان می‌دهد آمار تشکیل لخته خون در افراد جوان بیشتر است. در سایر کشورهای اروپایی هم نگاه محتاطانه‌ای در خصوص استفاده از این واکسن وجود دارد.

انگلیس ادعا می‌کند که تاکنون نیمی از جمعیت بزرگسال این کشور واکسن کرونا زده‌اند. دولت قصد دارد تا اواسط مرداد تمام جمعیت بزرگسال این کشور واکسینه شوند.

بوریس جانسون ماه گذشته راهبرد خروج از قرنطینه سراسری این کشور را ارائه کرد. بر اساس این راهبرد، انتظار می‌رود که تیرماه آینده عمده محدودیت‌های کرونا برداشته شود. کارشناسان بهداشتی راهبرد جانسون را جاه طلبانه و غیر واقعی می‌دانند.

روزانه همچنان بالغ بر ۵ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ده‌ها نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان می‌دهند. 

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه