ارسال به دیگران پرینت

کرونا | آلمان قصد دارد هر هفته تا ۱۰ میلیون نفر را واکسینه کند

به گفته اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از حزب سوسیال دموکرات از اواخر ماه مارس، هر هفته تا ده میلیون نفر در آلمان در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد. با احتساب الزام دریافت دو دوز واکسن برای هر شهروند، عملا معنای سخن شولتس واکسیناسیون حداقل ۲۰ میلیون نفر در ماه است.


 کرونا | آلمان قصد دارد هر هفته تا ۱۰ میلیون نفر را واکسینه کند

روند واکسیناسیون برای مقابله با همه‌گیری کرونا در آلمان و اتحادیه اروپا در قیاس با شماری از کشورها کند صورت گرفته است. اکنون آلمان و اتحادیه اروپا گفته‌اند که از ماه آوریل عرضه واکسن مقابله با کرونا تغییری جدی خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی در آلمان به موضوع کرونا و واکسیناسیون مردم علیه بیماری کووید ۱۹ نیز جلوه‌ای سیاسی بخشیده است.

اشپیگل آنلاین" روز دوشنبه هشتم مارس (۱۸ اسفند) گزارشی درباره اظهارات اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از حزب سوسیال دموکرات این کشور منتشر کرده است.

 

شولتس در مصاحبه خود شبکه دوم تلویزیون آلمان گفته است، در همایش اخیر دولت و ایالت‌های آلمان در خصوص مقابله با همه‌گیری کرونا تلاش کرده تا به روند آهسته و گام به گام واکسیناسیون مردم ویروس پایان دهد.

به گفته او از اواخر ماه مارس، هر هفته تا ده میلیون نفر در آلمان در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد. با احتساب الزام دریافت دو دوز واکسن برای هر شهروند، عملا معنای سخن شولتس واکسیناسیون حداقل ۲۰ میلیون نفر در ماه است.

 

او تاکید کرده است که مراکز تزریق واکسن کرونا برای انجام چنین سطحی از واکسیناسیون آماده می‌شوند. افزون بر آن از تزریق واکسن کرونا در مطب پزشکان نیز سخن می‌رود.

اوضاع در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز بهتر از آلمان نیست. گرچه برخی از اعضای اتحادیه اروپا شمار بیشتری از شهروندان خود را در برابر این ویروس واکسینه کرده‌اند، اما هنوز در قیاس با کشورهایی همچون اسرائیل، بریتانیا، شیلی و ایالات متحده آمریکا کارنامه قابل قبولی ندارند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از تغییر سرعت واکسیناسیون در اتحادیه اروپا خبر داده است. فون در لاین گفته است که از ماه آوریل تا ماه ژوئن، ماهانه یکصد میلیون دوز واکسن کرونا در بین کشورهای عضو این اتحادیه توزیع خواهد شد.

این به آن معنا است که میزان عرضه ماهانه واکسن کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قیاس با ماه مارس، دو برابر خواهد شد.

در مقایسه باید گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که برای واکسیناسیون مردم این کشور تا پایان ماه مه به اندازه کافی واکسن عرضه خواهد شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اون كه مي گفت ما از آلمان جلوتر هستيم كجاست؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه