ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

واکسن چینی سینوفارم در ایران مجوز مصرف اضطراری گرفت

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت محموله واکسن سینوفارم اهدایی کشور چین گفت: این واکسن در سازمان غذا و دارو تأئیدیه مصرف اضطراری را دریافت کرد. جهانپور گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و دهها کشور دیگر آغاز شده است.


واکسن چینی سینوفارم در ایران مجوز مصرف اضطراری گرفت

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت محموله واکسن سینوفارم اهدایی کشور چین گفت: این واکسن در سازمان غذا و دارو تأئیدیه مصرف اضطراری را دریافت کرد.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه افزود: پیش از این مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط این واکسن توسط سازمان غذا و دارو صادر شده بود.

جهانپور گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و دهها کشور دیگر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد. این واکسن مانند سایر واکسن های مجاز در سیستم توزیع واکسیناسیون کشوری قرار خواهد گرفت و از طریق معاونت بهداشت براساس اولویت‌های اعلام شده در سند ملی واکسیناسیون کرونا توزیع و استفاده خواهد شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      در سال اینده واکسن هم مثل ماسک فراوان میشود مثل انواع واکسنها فعلا واکسن جانسون اند جانسون هم امسال سروصدای زیادی بپا کرده است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه