ارسال به دیگران پرینت

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک عصرگاهی | دستبند پلیس امنیت بر دستان ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۲۱۹ نفر از اراذل‌‌ و اوباش توسط پلیس امنیت خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک عصرگاهی | دستبند پلیس امنیت بر دستان ۲۱۹ نفر از اراذل و اوباش

 به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه‌ طرح اقتدارپلیس امنیت‌عمومی(دستگیری اراذل و اوباش) و طرح صاعقه پلیس پیشگیری (دستگیری موبایل‌قاپ‌ها) در مقر پلیس تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های مذکور به منظور برخورد با اراذل‌‌ و اوباش، مزاحمان نوامیس، توزیع کنندگان مواد محترقه و قاپ‌زنی به مرحله اجرا درآمده و تا شب عید ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به تشدید امنیت در مراکز خرید عمده تهران و افزایش حجم حضور شهروندان در مراکز خرید، از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک عصرگاهی خبر داد.

وی با بیان اینکه در برخورد با سارقان، موبایل‌قاپان، حاملان سلاح سرد و اوباش به هیچ وجوه کوتاه نمی‌آییم به اجرای نتایج طرح های عملیاتی پلیس و اجرای ۱۲۹ حکم قضائی در هشتمین مرحله با اوباش پرداخت و گفت: در طرح مذکور ۵۹ پرونده شرارت، قدرت‌نمایی و ضرب و جرح، ۴۰ فقره پرونده درباره مزاحمت نوامیس، ۶ فقره پرونده در خصوص استفاده از سلاح و ۲۳ فقره پرونده مرتبط با توزیع مشروبات الکلی تشکیل شد.

رئیس پلیس پایتخت به اجرای طرح برخورد با فروشندگان غیرمجاز مواد محترقه اشاره و بیان داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار انواع و اقسام بسته‌های مواد محترقه غیرمجاز از۶ محل دپوی این مواد کشف و ضبط شد.

 سردار رحیمی اعلام کرد:در هشتمین مرحله مقابله با اراذل‌‌ واوباش، ۱۲۱ محله و مکان آلوده از حضور این افراد پاکسازی و ۲۱۹ نفر از اوباش بازداشت شدند که ۵۹ نفر از آنها از اوباش سطح‌دار بودند.

وی افزود:درپرونده‌های مذکور ۱۰۳ نفر در رابطه بامزاحمت نوامیس، ۳ نفر به دلیل حمل سلاح حین اوباشگری و ۳۱ نفر در بحث مواد مخدر و گردانندگان مراکز قماربازداشت شدند، همچنین ۳۱ قبضه سلاح جنگی وتعداد زیادی شبه سلاح نیز از این افراد کشف شد.

 سردار‌ رحیمی از پلمب ۷۱ واحد صنفی که محل تردد، شرارت و تجمع اوباش بود خبر داد و به واحدهای صنفی به ویژه سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی که محل تردد، تجمع و پاتوق اوباش هستند هشدار داد که ضمن برخورد جدی با آنها، پلمب خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در طرح مذکور ۸۷ تارنمای مروج فرهنگ اوباشگری شناسایی شدند اعلام کرد: ۴ مورد از این تارنماها مسدود و ادمین‌های آن نیز بازداشت شدند.

سردار رحیمی درباره محدودیتهای تردد شبانه و احتمال لغو یا تغییر آن در روزهای پایانی سال گفت: تاکید می کنم که هیچ تصمیمی درباره لغو یا تغییر در محدودیت تردد شبانه اتخاذ نشده و تمامی خودروهای غیرمجاز از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد جریمه شده و لازم است که شهروندان زمان رفت و آمد خود را مدیریت کنند.

وی افزود:ساعت فعالیت صنوف نیز تا ساعت ۲۰ بوده و پس از آن اجازه فعالیت ندارند.

فرمانده انتظامی تهران درباره فعالیت دستفروشان گفت: ساماندهی دستفروشان جزو وظایف شهرداری است و ما نیز از آنان خواسته ایم که به این موضوع ورود کنند تا هم این قشر بتوانند امرار معاش کرده و هم خدایی نکرده فعالیت شان سبب عدم اجرای پروتکل های بهداشتی و افزایش ابتلا به کرونا نشود.

فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به پرسشی درباره ‌پدیده پشت بام خوابی گفت: این موضوع را قویا تکذیب می کنم. نسبت به این موضوع حساسیت زیادی داشتیم و به محض آنکه یک تصویر در این خصوص منتشر شد به پلیس امنیت و پلیس پیشگیری دستور بررسی دادیم که مشخص شد که چنین موردی وجود ندارد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه