ارسال به دیگران پرینت

روحانی: بیگانگان بعد از آغاز واکسیناسیون در ایران چه در بوق و کرنا می‌کنند؟

رییس جمهور گفت: من مانده‌ام که این رسانه‌های بیگانه و بیگانگان چه حرفی دارند تا از امروز در بوق و کرنا کنند؟ تا دیروز می‌گفتند بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و ایران کاری نکرده، حالا از امروز این بندگان خدا چه حرفی داشته باشند که بزنند، نمی‌دانم!

روحانی: بیگانگان بعد از آغاز واکسیناسیون در ایران چه در بوق و کرنا می‌کنند؟

رییس جمهور گفت: من مانده‌ام که این رسانه‌های بیگانه و بیگانگان چه حرفی دارند تا از امروز در بوق و کرنا کنند؟ تا دیروز می‌گفتند بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و ایران کاری نکرده، حالا از امروز این بندگان خدا چه حرفی داشته باشند که بزنند، نمی‌دانم!

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با بیان اینکه مردم باید بدانند که در ۴۲ سال گذشته چه اقداماتی در زمینه سدسازی انجام شده است، اظهار کرد: در این مدت تاسیس سدها در کشور ده‌برابر شده است و این حاصل تلاش مهندسان و طراحان ایرانی است.

وی همچنین در زمینه بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی در این مراسم، اظهار کرد: بسیار امیدوارکننده است که طبق گزارش وزیر ورزش و جوانان طی هفت‌سال‌ و نیم گذشته تعداد فضاهای ورزشی از ۴۰ هزار به بیش از ۶۱ هزار رسیده است.

روحانی همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون در کشور گفت: کار بسیار خوبی از سوی وزیر بهداشت انجام شد که این واکسیناسیون را از پسر جوان دانشجوی خود شروع کردند تا مردم بدانند اگر اقدامی در زمینه مبارزه با کووید انجام می‌شود در چارچوب برنامه‌های بهداشتی است و جان مردم و سلامتی‌شان برای ما عزیز است و هیچ‌گاه برنامه‌ای بی‌حساب و مطالعه برای مردم ما صورت نگرفته است.

رییس جمهور تاکید کرد: من مانده‌ام که این رسانه‌های بیگانه و بیگانگان چه حرفی دارند تا از امروز در بوق و کرنا کنند؟ تا دیروز می‌گفتند بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و ایران کاری نکرده، حالا از امروز این بندگان خدا چه حرفی داشته باشند که بزنند، نمی‌دانم! باید بگردند و حرف تازه‌ای پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید امروز به پنجاهمین سد تأسیسی در دوره خود رسید، گفت: تا پایان دولت این میزان به ۵۷ سد می‌رسد و این در شرایط تحریمی انجام می‌شود. اگر شرایط تحریم نبود، چه می‌شد؟

روحانی یادآور شد: برخی حرف من را در مورد اینکه آمریکایی‌ها جلوی آب را هم گرفتند، نفهمیدند. منظور من همین ساخت سدها بود که اگر تحریم‌ها رخ نمی‌داد این میزان به ۷۰ یا ۸۰ سد رسیده بود.

رییس جمهور افزود: بله. آمریکایی‌ها جلوی افتتاح ۳۰ سد را گرفتند. میلیون ها متر مکعب آب را از مردم گرفتند و تحریم، مانع آب شد و یکی از مسیرهای برجام باز کردن این راه‌ها بود. بخشی از سدهایی که امروز ساخته می‌شوند یا آنهایی که ساخته شده‌اند، ثمره برجام هستند.

وی یادآور شد: یک بار هم گفتم ما با دست بسته شنا می‌کنیم و دنیا با دست باز. ما را وارد یک جنگ اقتصادی در سه سال گذشته کردند ولی با وجود بسته بودن دستمان از دیگران عقب نخواهیم ماند که آن هم به برکت لطف خداوند و همت و ایثار مردم ماست.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قطعی برق یا آب برخی مناطق در ماه‌های گذشته، گفت: وقتی آب یا برق در منطقه‌ای برای چند ساعت قطع می‌شود - که البته نباید چنین چیزی رخ دهد و باید تلاش کنیم تا چنین نشود - ولی این یکی دو ساعت قطعی باعث می‌شود مردم هم فکر کنند که این زیرساخت‌ها چیست؟ شما تصور کنید که حتی یک روز در جایی در این کشور گاز قطع شود یا مثلاً یک روز گازوییل و بنزین در کشور نباشد، ببینید چه اتفاقی می‌افتد. پس فراهم کردن این زیرساخت‌ها چون برای مردم عادی شده و همیشه در دسترس است شاید به چشم نمی‌آید.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های ورزشی در این مراسم، گفت: ورزش شاید در ظاهر برای مردم یک موضوع سرگرمی یا لاکچری به حساب بیاید اما ورزش به سلامتی مربوط است و به افتخار و غرور ملی مرتبط است. مدال‌آوری بانوان و آقایان ما در کشورها و مسابقات مختلف باعث عزت و افتخار ملی است.

روحانی یادآور شد: برای ما خیلی مهم است که در چنین موضوعی می‌بینیم که میزان فضاهای ورزشی ما از ۴۰ هزار به بیش از ۶۱ هزار در دولت فعلی رسیده است. امیدوارم این فضاها برای استفاده مردم هم مفید باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کلمة حق تراد به الباطل

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه