ارسال به دیگران پرینت

مجلس با یک فوریت بررسی ۱۰ روزه لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کرد | فرصت بررسی قبلا ۴۵ روز بود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت نحوه بررسی لایحه جدید بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند. این طرح ابتدا به صورت دو فوریت ارائه شد که نمایندگان با بررسی آن به شکل دو فوریت مخالفت کردند. یکی از طراحان طرح می گوید: بر اساس آیین نامه باید دوباره ۴۵ روز برای بررسی لایحه بودجه در نظر گرفت که با توجه به فرصت کم این زمان وجود ندارد. بنابراین در این طرح پیش بینی شده که ترتیبات ۱۰ روزه با حفظ حقوق نمایندگان برای ارائه پیشنهاد در نظر گرفته شود.

مجلس با یک فوریت بررسی ۱۰ روزه لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کرد |  فرصت بررسی قبلا ۴۵ روز بود

ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت نحوه بررسی لایحه جدید بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه یک فوریت طرح نحوه بررسی لایحه جدید بودجه ۱۴۰۰ را با ۱۲۱ رای موافق، ۵۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۱۹۹ نماینده حاضر تصویب کردند.

این طرح ابتدا به صورت دو فوریت ارائه شد که نمایندگان با بررسی آن به شکل دو فوریت مخالفت کردند.

«محمدحسین حسین‌زاده بحرینی» به عنوان نماینده پیشنهاد دهنده در سخنانی گفت: کلیات بودجه به رغم اینکه در کمیسیون تلفیق تصویب شد ولی در صحن به تصویب نرسید و پس از کش و قوس هایی، سرانجام دولت موافقت کرد که لایحه جدید را به مجلس ارائه دهد.

وی با طرح این سوال که اگر دولت آنچنان که وعده داده لایحه جدید را به مجلس ارائه داد، چه باید کرد، گفت: بر اساس آیین نامه باید دوباره ۴۵ روز برای بررسی لایحه بودجه در نظر گرفت که با توجه به فرصت کم این زمان وجود ندارد.

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: با توجه به زمان کم، فرصت ۴۵ روزه برای بررسی لایحه جدید بودجه وجود نخواهد داشت. بنابراین در این طرح پیش بینی شده که ترتیبات ۱۰ روزه با حفظ حقوق نمایندگان برای ارائه پیشنهاد در نظر گرفته شود. البته در این بین بعضی از نواقص آیین نامه را نیز می‌توان برطرف کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه