ارسال به دیگران پرینت

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ بهمن ۹۹

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها از امشب در مناطق نیمه غربی آغاز خواهد شد.


وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ بهمن ۹۹

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها از امشب در مناطق نیمه غربی آغاز خواهد شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «امین‌حسین نقشینه» افزود: امروز برای بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌ها سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی ادامه‌داد: از امشب با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور، بارش برف و باران آغاز می‌شود و ابتدا در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بارش‌ها آغاز خواهد شد.

نقشینه ‌بیان‌داشت: فردا گستره بارش‌ها علاوه بر غرب به شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کشیده می‌شود و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به ‌صورت برف و در مناطق جنوبی به شکل رگبار، همراه با رعد و برق و تند باد خواهد بود، ضمن اینکه احتمال تگرگ نیز برای این مناطق وجود دارد.

وی گفت: شدت بارش‌ها فردا برای جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه‌، ایلام و شمال زنجان پیش‌بینی شده است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، شنبه نیز نیمه غربی کشور بارش خواهد داشت و شدت بارش‌های این روز در شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: خلیج فارس از بعدازظهر فردا (جمعه، ۱۷ بهمن) مواج و متلاطم خواهد بود و در این خصوص هشدار لازم صادر شده و ارتفاع امواج می‌تواند به ۲ تا سه متر برسد.

نقشینه برای تهران پیش‌بینی کرد که امروز غبار محلی و فردا غبار صبحگاهی وجود داشته باشد و بعدازظهر فردا آسمان تهران به‌تدریج ابری و بارانی شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه