ارسال به دیگران پرینت

وزیر آموزش:

۳۹۰۰ مدرسه کانکسی رقم قابل توجهی نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست، اعلام کرد: ۳۹۰۰ مدرسه کانکس از مجموع بیش از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که رقم قابل توجهی نیست، اما موظفیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان فراهم کنیم. در این راستا تلاش می کنیم سال به سال با کمک خیران به ویژه در ۱۰ استان کشور که زیر خط متوسط دسترسی به فضای آموزشی قرار دارند اقدام به توسعه فضاهای آموزشی کنیم.


۳۹۰۰ مدرسه کانکسی رقم قابل توجهی نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست، اعلام کرد: ۳۹۰۰ مدرسه کانکس از مجموع بیش از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که رقم قابل توجهی نیست، اما موظفیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.

محسن حاجی میرزایی امروز (پنجشنبه_۹ بهمن ماه) در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آموزشی دختران با نام چهارباغ فرقدانی در جمع خبرنگاران اصفهان، با اشاره به اینکه خیران درک عمیقی از نقش تعلیم و تربیت در آینده این سرزمین دارند، اظهار کرد: در این راستا شاهد افتتاح مجتمع آموزشی فرقدانی به همت یکی از خیران بزرگ اصفهان هستیم که مجتمع آموزشی کاملی با ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا است و نمونه آن کمتر در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همواره از خدمات و حمایت خیران در احداث، توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی برخوردار بوده ایم، گفت: از جمله این خیران آقای فرقدانی است که این بنای باشکوه را پایه گذاری و صد در صد هزینه های آن را پرداخت کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد برقراری عدالت در فضاهای آموزشی گفت: در این زمینه با رشد و جابجایی جمعیت روبرو هستیم که باعث می شود در جایی نیاز به فضای آموزشی داشته باشیم و در جایی با فضای خالی یا تعداد کم دانش آموز مواجه شویم، به طوری که اکنون بیش از ۵ هزار مدرسه کمتر از ۵ دانش آموز داریم.

وی با تاکید براینکه دولت حداکثر توان خود را برای توسعه فضاهای آموزشی بکار بسته است، تصریح کرد: اعتبارات دولت برای مدرسه سازی بیش از ۴ برابر شده است و تقریبا به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است، همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتباری است که دولت برای مشارکت خیران پیش بینی کرده است.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه سردشت دزفول در خوزستان اشاره و اظهار کرد: عمیقا متاسف هستم و به خانواده عزیزی که فوت کرده تسلیت می گویم. این حادثه در مدرسه اتفاق نیفتاده بلکه محل اقامت معلم مدرسه بوده که شب گذشته میهمانانی داشته و متاسفانه حادثه تلخ آتش سوزی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تعداد مدارس کانکسی در کشور زیاد نیست، اعلام کرد: ۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه کانکس از مجموع بیش از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور داریم که رقم قابل توجهی نیست، اما موظفیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان فراهم کنیم. در این راستا تلاش می کنیم سال به سال با کمک خیران به ویژه در ۱۰ استان کشور که زیر خط متوسط دسترسی به فضای آموزشی قرار دارند اقدام به توسعه فضاهای آموزشی کنیم.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه